Eco Shine Sverige AB

2,000 ton olja och 5 ton tungmetaller dumpas i Sverige varje år!

Pressmeddelande   •   Apr 03, 2009 12:15 CEST

Enligt Håll Sverige Rent visar dessa siffror på den farliga inverkan som biltvätt har på miljön. Nu när våren är här och biltvättsäsongen tar fart riskerar vi att få upprepad skrämmande statistik.

Vad finns det för alternativ?

Visst finns det biltvättsanläggningar men det är fortfarande en stor grupp som vill tvätta själv. Ett företag från Göteborg, Eco Shine AB, har nu en lösning - vattenfri biltvätt. Inget vatten används, inget förorenat vattenspill. Med en produkt kan man tvätta, polera och vaxa bilen på 30 minuter istället för en heldags arbete. Eco Shines VD, Jim Missin, startade verksamheten förra året som nu expanderas för fullt. "Våra produkter är enkla att använda och ger ett otroligt resultat - ett annat plus är att de är miljövänliga. Många tänker på miljön när det gäller bilar, bränsle och däck men sedan tvättas bilen på garageuppfarten. Vårt mål är att ändra det beteendet. Nu finns det ett annat alternativ som är mycket bättre, mycket lättare samt skonsammare mot miljön."

Eco Shine grundades i början av 2008 och ger konsumenterna ett miljövänligt alternativ för biltvätt. Eco Shine har nyligen inlett en utställning på Ekocentrum i Göteborg för att nå en bredare kundkrets. För mer informationen kontakta Jim Missin på 073 78100 35 eller jim@ecoshine.se. www.ecoshine.se