IP-Only

2*100 Gbit/s Internet från IP-Only - Birdie får den enskilt kraftfullaste Internetanslutningen

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 08:57 CEST

Som en jämförelse så motsvarar Internetanslutningen från IP-Only bandbredden för ungefär 73 000 samtidiga strömmar med HD-video från SVT Play, eller att en tvåtimmars långfilm i samma kvalitet kan laddas ned på en tiondels sekund!

Fredrik Hemmingsson, till vardags produktområdeschef på IP-Only och nu ansvarig för samarbetet med Birdie, kommenterar kapaciteten:
– Det är fantastiskt kul att IP-Only får vara med och sponsra Birdie som är ett viktigt event för Uppsala. Här får vi verkligen spänna våra muskler på hemmaplan och visa vad IP-Only går för inför morgondagens IT-proffs. 2*100 Gbit/s är en betydande bandbredd och vi är en av få aktörer på den svenska marknaden som klarar att leverera så mycket. Med god hjälp av våra teknikpartners Transmode och Juniper tänder vi upp två separata fiber med 100 Gbit/s vardera för leverans till Birdie.

Birdie väntas i år locka tusentals entusiastiska deltagare. Läs gärna mer på birdie.org .

För ytterligare information, kontakta:

Mikael Westerlund, CTO, Tel: 070 843 10 19, e-post: mikael.westerlund@ip-only.se

IP-Only är en etablerad leverantör av pålitliga och kraftfulla tele- och datakommunikationstjänster till företag med högt ställda krav. Grunden i verksamheten, och det vi bygger våra tjänster på, är ett eget nordiskt fibernät, renodlad modern teknik, integrerad samtrafik för telefoni samt ett antal moderna datorhallar.