2-årskalas för miljövänlig heminredning

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 12:04 CET

Sveriges första och största webbshop för miljövänlig heminredning fyller 2 år!

Nu har det gått två år sedan Catharina fick idén som skulle utvecklas till dagens webbshop. Att kombinera tre bra saker som ligger rätt i tiden; webbhandel, miljötänk och inredning. I samma veva dök namnet Wilma&friends upp. Wilma är Catharinas smeknamn sedan skolåldern och friends syftar b.la. till vänner och familj som ställer upp, samarbetspartners, leverantörer, kunder, miljövänner.

Med min webbshop vill jag visa att miljövänligt inte behöver vara tråkigt, säger Catharina. Wilma&friends motto är ”God design med gott samvete!”
Det finns bl.a. produkter av gamla kretskort, vintageporslin, bildäck. Alla produkter är märkta med symboler för att förenkla för kunden. Vill man handla återvunnet, ekologiskt, svenskproducerat eller t.ex. FairTrade?

Lagom till två-årsjubileumet har Catharina, som hittills drivit webbshopen vid sidan av sitt ordinarie arbete, valt att satsa heltid på webbshoppen. Detta skapar utrymme för att arbeta med förbättringar av shoppen och en möjlighet att utveckla Wilma&friends vidare till ett hållbart företag. Under våren kommer en av Wilmas nya satsningar sjösättas, vad det blir är just nu hemligt, säger Catharina.

Wilma&friends firar sitt andra år hela februari med 20% rabatt på hela sortimentet och utlottning av miljövänliga produkter i samarbete med några av Sveriges största inredningsbloggar.

Läs vad bloggosfären skriver om Wilma&friends:
Inredningsbloggen - http://inredningsbloggen.blogg.se/2010/january/eko-reko.html
Trädkramaren - http://tradkramaren.wordpress.com/2009/05/07/inred-miljovanligt/
Shoppinggatan - http://www.shoppinggatan.se/jennyscollage/miljlig_design

Kontaktperson:
Catharina Östlund

www.wilmaandfriends.se

Wilma&friends är en webbshop som säljer miljövänlig heminredning. Webbshopen startade 2008 och drivs av Catharina Östlund. Med sitt starka miljö- och intredningsintresse vill Catharina bidra till en hållbar utveckling genom att erbjuda produkter som är poducerade med tanke på miljö och människa.

Kontaktperson:
Catharina Östlund