Axelent AB

20-års jubileum för Axelent GmbH

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2013 13:15 CEST

Verksamheten började med ett litet kontor i Bochum, men genom en mycket framgångsrik och effektiv säljorganisation för den tyska marknaden har bolaget blivit ett av de ledande inom maskinsäkerhet. Under 2010 belönades Axelent GmbH med exportpriset av den Svenska Handelskammaren för export handel i Tyskland.Sedan 2008 ligger Axelent GmbH i Stuttgart - i hjärtat för maskinen och bilindustrin.

Mats Hilding VD Axelent AB:
”Tyskland är en oerhört viktig marknad för Axelent och vi har mycket att lära av vårt dotterbolag vad gäller sälj- och
marknadsbearbetning. Den tyska marknaden uppskattar de mer värden Axelent och våra produkter ger, vilket gör att vi ser stora möjligheter att växa vidare framöver.”

AXELENT GmbH 2013
Axelent GmbH levererar till över 700 kunder per år och framtiden ser ljus ut. Sjutton anställda representerar Axelent
på den stora tyska marknaden. Många välkända maskintillverkare, logistik- och automations företag köper säkerhetsskydd från Axelent. ”X” i Tyskland står för kvalitet, service, kunskap och smarta lösningar.

Besök oss på Ligna mässan i Hannover 6 - 10 maj 2013. Du hittar oss i Hall 17 D:03.

Axelent AB är ett ledande och växande företag när det gäller nätväggssystem i form av skydd och avdelare för industri, lager och byggnation. I företaget finns också Axelent Safety®, som erbjuder kompletta lösningar inom maskinsäkerhet. I Axelentgruppen ingår även Axelent Wire Tray AB (kabelstegar), SnapperWorks AB (ritningsprogram) samt Hestra Automation AB (automationslösningar). Axelents huvudkontor ligger i Hillerstorp. Här sker även all produktutveckling, produktion, lagerhållning och förpackning. Axelent har försäljningskontor i 50 länder och produkterna säljs över hela världen.

För mer information kontakta Stefan Axelsson, Marknadschef Axelent mob: 0705-27 66 60