Remark Erika Braun

20 miljarder står på spel på PRomotion Expo – Nordens största promotionmässa

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2012 14:07 CEST

Den 15 augusti är det avspark för andra halvleken för promotionåret. Matchen äger rum på Elmia i Jönköping där 180 utställare och äver 2 000 återförsäljare sammanstrålar på PRomotion Expo, Nordens största branschmässa för profil- och promotionprodukter. Målet är att knipa åt sig så mycket som möjligt av de drygt 20 miljarder kronor som branschen omsätter årligen på den nordiska marknaden.Den 22:a upplagan av PRomotion Expo bjuder på kändisar, välkända varumärken och mängder av nyheter inför höstens, vinterns och julens marknadsaktiviteter.

Det personliga mötet är överlägset och än viktigare på en allt tuffare marknadsarena. Det handlar om att värna om befintliga kunder och anstränga sig extra för att hitta nya. För branschens aktörer är PRomotion Expo en nästintill avgörande mötesplats, menar  Tore Lindfors, projektledare för PRomotion Expo. Det gäller såväl börsnoterade New Wave Group, som stora europeiska bolag till medelstora och små företagare.

Många nyheter

Bland nyheterna kan nämnas MAC Kid, en kniv utformad för barns fysiska förutsättningar och säkerhet. Kay Bojesens näbbiga fågelkollektion Songbird, skapad 1950-talet men som först nu tagits i produktion för att göra sällskap i Bojesens djurkollektion. Den prisbelönta brand-varnaren Chick a Dee, som ser ut som en liten fågel men tjuter 85 decibel om brandrök sprider sig. Touch & Write-penna som fungerar både att skriva på papper och tryck på smartmobiler och läsplattor. Le Creuset lanserar på mässan en ny kokbok för vardagsgourmet. Recepten i boken Nordisk mat – med en touch av Le Creuset har tagits fram i samarbete med kocken och matstylisten Carsten Kyster.  Roswi AB med bl a varumärkena Victorinox, Sigg, Chef´n, Light My Fire i sitt stall har förvärvat Creative Design AB och presenterar därmed för branschen nya varumärken som iSi, architec, Galic och Lékué.

Kändisar på plats

Uppfinnaren och industridesignern Karolina Räntfors, som fångade två av Draknästets affärsänglar Mats Gabrielsson och Ljubo Mrnjavac intresse, är på plats för att marknadsföra innovationen Tic, som snabbt och enkelt fäster lösa knappar utan nål och tråd. Torsdagen den 16 augusti gästspelar stjärnkocken Leif Mannerström som numera ävenblivit designer och inspiratör för tillverkare av köksprodukter.

För ytterligare information:

Tore Lindfors, projektledare PRomotion Expo, 0704-91 24 65