MaskinExpo Sweden AB

20-tons hydraulisk avdragare säkrar kraften

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2019 20:18 CEST

Med sina självjusterande armar och 20 tons kraft har den nya generationens hydrauliska avdragare från Swe-Pro förmågor utöver det vanliga. Avdragaren ökar dessutom möjlligheten att utföra arbetet själv, vilket sparar både tid och pengar jämfört med att använda en manuell avdragare. Den hydraulisk avdragaren lanseras av P&T Verktyg på årets MaskinExpo, den 23–25 maj.

Utförandet på den hydraliska avdragaren gör att den enkelt kan monteras på plats. Det medföljer tre armar, men den går utmärkt att använda även med två armar. En tumskruv gör det enkelt att släppa på trycket.

– Eftersom hydraulpumpen är byggd direkt på cylindern behövs ingen slanganslutning. För att ge maximal åtkomst kan pumphandtaget roteras i 360 grader, berättar Peter Salomonsson, vd på P&T Verktyg AB.

Avdragaren levereras i kraftig förvaringsväska med måtten 430x340x120 millimeter.

Kapacitet: 20 ton
Gripvidd: Ø100–350 mm
Gripdjup:205 mm
Slaglängd: 70 mm
Vikt: 18,6 kg

För mer information, kontakta:
Peter Salomonsson
P&T Verktyg AB
Tel: 0500–49 95 80, 070–6783298
peter@p-tverktyg.se
www.p-tverktyg.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se