Miljöpartiet de gröna

200 gröna landstings- och kommunpolitiker möts i Jönköping

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2004 16:15 CEST

Miljöpartiets kommun- och landstingsdagar 15-17 oktober:

200 GRÖNA LANDSTINGS- OCH KOMMUNPOLITIKER MÖTS I JÖNKÖPING

Jönköping är värd för Miljöpartiets kommun- och landstingsdagar fredag den 15 till söndag den 17 oktober och som i år samlar över 200 gröna politiker från hela landet. Språkröret Peter Eriksson inviger och allt från grön äldrepolitik till infrastruktur diskuteras på seminarier.

För sjätte gången och för andra året i rad i Jönköping arrangeras de Grönas kommun- och landstingsdagar. Programpunkternas teman sträcker sig från miljömålsproposition och kommunbudget till 3G och partiprogramsrevidering.

En rad seminarier ordnas av partiets olika nätverk kring sociala frågor, narkotika, trafik, äldrepolitik, utbildning, HBT, jämställdhet, IT och internationella frågor. Den formella invigningen sker på lördag 11.15-12.00 och talar gör bland andra språkröret Peter Eriksson och landshövding Lars Engqvist.

- Under helgen utbyts idéer och erfarenheter samtidigt som blickarna också lyfts mot valet 2006. Miljöpartiet sitter i majoritet i 69 av landets kommuner och i fem landsting. Vi känner oss starkare än någonsin och det finns goda förutsättning för att nästa val blir vårt bästa hittills, säger Håkan Wåhlstedt.

Kontakt: Håkan Wåhlstedt, 070-664 33 50
Peter Lundmark sammankallande mp-Jönköping, 070-0