Fakturabörsen

200 miljoner kronor i transaktionsvolym

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 10:22 CET

För inte så länge sedan nådde vi milstolpen 100 miljoner kronor i transaktionsvolym, och vi kan redan nu meddela att Fakturabörsen nu uppnått över 200 miljoner kronor i transaktionsvolym sedan starten. Frammarschen fortsätter i en bra takt och vi är glada när vi dagligen kan hjälpa företagare runt hela landet att spara stora pengar när de säljer fakturor till högstbjudande vi Fakturabörsen.

Fakturaköp omsätter i Sverige årligen ca. 45 miljarder kronor, och Fakturabörsen har fundamentalt förändrat marknaden genom att skapa en transparens, både gällande villkor och prissättning, som tidigare inte funnits på marknaden.

Har du valt bort alternativet factoring/fakturaköp tidigare pga. höga kostnader och tuffa villkor hos de traditionella factoringbolagen? Vi förstår dig, och därför hjälper vi företag att sälja sina fakturor till högstbjudande vilket innebär lägsta möjliga kostnad. Om det tidigare kostade ca. 5 % per månad för en faktura med högsta kreditrating så kostar det nu enbart ca. 1-2 % för exakt samma faktura.

Du kommer garanterat bli helt nöjd! Är du intresserad av att veta mer om hur vi kan hjälpa även ditt företag?

Fakturabörsen som drivs av European Factoring Exchange är Sveriges och Europas första webbaserade auktionsmarknad för fakturahandel. Målet är att hjälpa allt ifrån små- och medelstora företag till internationella företag att sälja sina fakturor till högstbjudande, så att de bl.a. kan möta tillfälliga likviditetstoppar och investera i nya projekt tidigare för att växa snabbare. European Factoring Exchange står under Finansinspektionens tillsyn i kategorin Registrerad Betaltjänstleverantör.