TurbolinPR AB

Verizon Business stärker företag genom Unified Communications

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 09:44 CEST

Verizon Business stärker företag genom Unified Communications

Unified Communicationslösning som tjänst ger företag möjlighet att kommunicera via telefon, e-post, realtidsmeddelanden eller webbkonferenser – allt ifrån skrivbordet

BASKING RIDGE, N.J. – Företag runt om i världen kan använda unified communications eller UC med ett enkelt musklick genom en ny tjänst från Verizon Business.

Tjänsten är baserad på den nyligen lanserade Microsoft Office Communications 2007 R2 plattformen och möjliggör UC-funktioner direkt till skrivbordet. Användaren kan kommunicera genom realtidsmeddelanden (chatt), ”närvaro” (statusen visar användarens tillgänglighet för chat eller samtal), webbkonferenser och IP-telefoni (VoIP).

Verizon Business är en av de första globala tjänsteföretagen som erbjuder Microsoft Office Communications 2007 R2 som är specifikt designad för att möta behovet av realtidskommunikation för dagens geografiskt utspridda arbetskraft, som tjänst.

Som ett resultat av Verizon Business nya tjänst behöver företagskunder inte längre ta itu med komplexiteten av UC. Genom att outsourca manageringen till Verizon Business slipper kunderna både integrationen och driften men kan ta del av fördelarna som förbättrat samarbete, ökad produktivitet, kundtjänst, support och miljöpåverkan – i och med det minskade behovet av resor.

“Unified communications är en transformativ teknologi som kan förändra hur människor kommunicerar och samarbetar, för ökad effektivitet, kreativitet och produktivitet på kontoret eller på resan”, säger Michael Marcellin, vice president of global managed solutions, Verizon. ”Genom denna ledande mjukvarubaserade lösning, kan Verizon Business hjälpa kunder att komma runt komplexiteten av att introducera UC samtidigt som kunden kan fokusera sina resurser på kärnverksamheten”.

Industriexperter menar att intresset för UC hos slutanvändarna stort och marknaden växer. Marknadsundersökningsföretaget In-Stat har funnit att ”marknaden för UC-produkter under 2007 uppgick till 1.5 miljarder dollar och kommer att växa till nästan 18 miljarder dollar till slutet av 2012.” (”Unified Communications: A Clash of Titans”, av David Lemelin, september 2008)

Verizon Business gör det enkelt för företag

Verizon Business tillhandahållande av Office Communications Server som tjänst ger en integrerad samling kommunikationsapplikationer. Företag kan enkelt skifta mellan applikationerna, vilka inkluderar:

· Webbkonferenser på plats: användarna kan skapa, delta i eller modifiera webbkonferenser i realtid. Teknologin underlättar samarbete med kapacitet för chatt, röst, video, fildelningsapplikationer och inbyggda presentationer som är lätta att använda. Användarna gynnas av en säker, stabil webbkonferensplattform som körs i Office Communication Server plattform.

· Röst: VoIP-lösningen ger användaren möjlighet att välja det bästa sättet att interagera med kollegor antingen via röst eller genom datorn. Till exempel kan användaren göra ett samtal genom ett klick på en kontakt i ett e-mail eller chatt, liksom tillgång till röstbrevlåda från datorn samt e-post på telefonen. Verizon Business tjänst, Office Communications Server, ger en fullödig integration och support för alla Microsoft certifierade PBX växlar eller SIP Trunk.Teknologin är framförallt fördelaktig för mobila och eller verksamma inom telefonisektorn, eftersom VoIP-funktionaliteten möjliggör för användaren att genomföra ett samtal med en internetanslutning utan att behöva betala långdistansavgifter.

· Ökad tillgänglighet: Användaren kan välja det mest effektiva kommunikationssättet genom att få och ge information om status, var de befinner sig och tillgänglighet.

Verizon Business levererar proaktiv övervakning och managering i en säker och stabil miljö. Tjänsten är skalbar i både leverans och service, baserat på kundens önskemål. Verizon Business kan köra tjänsten från ett av företagets 200 datacenter eller leverera hela miljön med fjärråtkomst hos kunden eller en tredje part. Verizon Business managerade tjänster inkluderar support för infrastrukturen inklusive implementation, patchar, övervakning och den löpande administrationen för att möjliggöra kontinuerlig tillgänglighet.

Erbjudandet fungerar med existerande kommunikationssystem så att företagen kan använda och integrera avancerad VoIP och konferenser utan att förändra i nätverksstrukturen eller lånefinansiera de existerande tekniska- och nätverksinvesteringarna.

Stora möjligheter och professionell tjänsteexpertis

Med denna nya managerade lösning utökar Verizon Business sin omfattande portfölj med avancerade IT-tjänster. Företagets IP-nätverk och globala tjänsteerbjudande med 2,700 konsulter kombinerar konferenser, mobilitet, VoIP, contact center samt managerade och ”hostade” lösningar som förbättrar prestandan och säkerheten inom nätverkskommunikation och IP-baserade applikationer.

Om Verizon Business

Verizon Business en enhet inom Verizon Communications (NYSE: VZ), är världsledande inom kommunikations- och IT-lösningar. Vi kombinerar professionell expertis med det IP-nätverk med flest anslutningar i världen och levererar prisbelönade kommunikations, IT, informations, säkerhets- samt nätverkslösningar. Vi ansluter dagens utvidgade företag av utbredda och mobila kunder, partner, leverantörer och medarbetare – vilket gör det möjligt att öka produktiviteten, effektiviteten samt att bidra till att bevara miljön. Många av världens största företag och företagsledningar, inklusive 96 % av Fortune 1000, samt tusentals myndigheter och utbildningsinstitutioner litar på Verizon Business professionella service och nätverksteknik. Läs gärna mer på www.verizonbusiness.com .

VERIZON'S NYHETSCENTER ONLINE: Verizons pressmeddelanden, tal och biografier, mediekontakter, högkvalitativa bilder och video, samt övrig information finns tillgängligt på Verizons nyhetscenter på www.verizon.com/news. För att prenumerera på pressmeddelanden via e-post, besök nyhetscentret och registrera dig.

Denna översättning till svenska är endast vägledande. Den officiella versionen är den engelska original texten