Phosworks Digital Ideas

Åtta nya till Phosworks

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2010 09:01 CET

Phosworks Digital Industries fortsätter att växa. Åtta nya medarbetare har rekryterats för att möta den ökande efterfrågan hos både nya och gamla kunder.

Johan Mansfelt har rekryterats som Key Account och kommer att arbeta med  särskilt ansvar för webb. Peter Bäckgren förstärker Phosworks som interaktiv producent.

Som utvecklare har Max Rhodin, Klara Ahlin och Christian Olander rekryterats. Robert Fransson är ny på Phosworks som 3D-modellerare/animatör. Sandra Grosse förstärker på Phosworks support och som rådgivare inom sociala media.

Phosworks dotterbolag Rackfish som sysslar med hosting har rekryterat Anders Hellström.

Phosworks är ett digitalt produktionsbolag med kontor, studio och ateljé på Uppsala Slott. Phosworks grundades 1994, och har sedan starten utvecklats till ett av Sveriges ledande produktionsbolag för digitala medier. Några av kunderna är Electronic Arts, Löplabbet, SVT, Boomerang, Beijer Alma, Sanofi-aventis, DICE, GE-Healthcare, Phadia, Gallerix, Svenska kyrkan, Perfect Fools, PAF, Birka Cruises, Vattenfall.

Läs gärna mer på www.phosworks.se

För mer information: Patric Thulin, 070-530 30 75, patric.thulin@phosworks.com