Sport Business Nordic

2010 års vinnare på Fotboll & Pengar

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 19:06 CET

I samband med Fotboll & Pengar konferensen som gick av stapeln torsdagen den 24 februari 2011 på Operaterrassen i Stockholm, utsågs vinnare för betydande insatser inom svensk fotboll 2010 i följande fyra kategorier: Årets Fotbollssponsor,  Årets Fotbollsagent, Årets Fotbollsinvestor, Årets Fotbollsklubb. Här är vinnarna i respektive kategori:

Årets Fotbollssponsor: Svenska Spel

Med motiveringen:

”Har med året vuxit in i rollen som ”hela Sveriges fotbollsklubb". Kommunikationen är tydlig och bra med en skön känsla, därför är Svenska Spel och deras reklamkampanjer ett självklart val.”

Årets Fotbollsagent: Patrick Mörk

Med motiveringen:

”Med flitighet och noggrannhet har Patrick sakta men säkert skapat sig ett bra namn i Sverige och utomlands. Patrick tillhör den nya generationens agenter som är tillgängliga och transparenta.”

Årets Fotbollsinvestor: Peter Hunt

Med motiveringen:

”En man med hjärta för sitt IFK Norrköping.Peter Hunt har finansierat IFK Norrköping med 20 miljoner de senaste åren och har även arbetat aktivt i föreningen som ordförande. Detta gör att Peter Hunt vinner i kategorin som årets fotbollsinvestor.”

Årets Fotbollsklubb: Gefle IF

Med motiveringen:

”En klubb som under många år bevisat att man inte behöver gå minus 30 miljoner för att spela i Allsvenskan, är värd sin respekt. Föreningen har lyckats med att utveckla och sälja spelare till storstäderna på ett lönsamt sätt och därför vinner Gefle IF priset som 2010 års fotbollsförening.”

Fakta jury:

Vinnarna utsågs av en jury bestående av Sport Business Nordic samt branschtidningen Sponsorworlds läsare som själva fått röstat fram de vinnande bidragen.

För mer information, kontakta Henrik Bonnevier, Sport Business Nordic:

E-post: henrik.bonnevier@sportbusiness.se