215 först ut med Bra Miljöval i Malmö

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2014 18:35 CEST

215 Transporter är först i Malmö med miljömärkningen Bra Miljöval från Naturskyddsföreningen för lätta transporter med cykel i Malmö.

Nu är alla våra tjänster som utförs med cykel certifierade enligt Naturskyddsföreningens märkning Bra Miljöval.

– Vi är glada och stolta över att vi kan erbjuda våra kunder ett transportsätt som har väldigt liten miljöpåverkan. Vi tittar även på om vi kan ta in nya fordon som vi kan sätta Bra Miljöval på, säger Ulrika Gunnarsson ekonomichef på 215 Transporter.

– Cykel är det i särklass skonsammaste transportmedlet för miljön och vi är glada att kunna presentera 215 Transporter som ny licenstagare för Bra Miljöval säger Agneta Carlsson, produktansvarig för transporter på Bra Miljöval.

Om 215

215 levererar tryggt, snabbt och enkelt, dygnet runt, 7 dagar i veckan. Det du skickar kommer alltid fram på utsatt tid. Med vår smidiga e-bokning är det enkelt att välja rätt tjänst och att hålla ordning på alla dina försändelser och kostnader. 215 sätter miljö- och kvalitetsledning i fokus. Alla delar av verksamheten är certifierade enligt ISO 9001 & 14001.

Företaget har i dag ca 30 medarbetare. Vi är lokaliserade i Malmö, Arlöv, Ystad och Svedala men tillhandahåller distribution inom hela Öresundsregionen men även övriga landet och världen.