215 satsar på bilfri zon i Malmö city

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2014 12:46 CEST

Nu stärker 215 Transporter och Budboys sitt samarbete för att erbjuda Malmö stad och dess företag en bilfri zon i Malmö City.

”Genom omlastningar mellan bil och cykel hoppas vi genom detta samarbete kunna arbeta för ett renare Malmö.

Det är inte bara ur miljösynpunkt som vi satsar på detta samarbete utan även utifrån ett logistiskt perspektiv, våra kunder får tillgång till en effektivare transportlösning då vi använder våra cyklar mer inne i city.

215 och Budboys har samarbetat under många år och utvecklar nu samarbetet ytterligare”

Säger Olof Åsberg, försäljningschef 215 Transporter.

Vi hoppas att fler kunder ska tänka på vår stad Malmö och dess miljö och få upp ögonen för den här typen av logistiklösningar.

Om 215

215 levererar tryggt, snabbt och enkelt, dygnet runt, 7 dagar i veckan. Det du skickar kommer alltid fram på utsatt tid. Med vår smidiga e-bokning är det enkelt att välja rätt tjänst och att hålla ordning på alla dina försändelser och kostnader. 215 sätter miljö- och kvalitetsledning i fokus. Alla delar av verksamheten är certifierade enligt ISO 9001 & 14001.

Företaget har i dag ca 30 medarbetare. Vi är lokaliserade i Malmö (HQ), Arlöv, Ystad och Svedala men tillhandahåller distribution inom hela Öresundsregionen men även övriga landet och världen.