215 Transporter köper Hyltab åkeri.

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2014 10:56 CEST

215 Transporter köper Hyltab åkeri med lager och omlastningsterminal i Malmö.

Förvärvet är det fjärde på kort tid och en del av vår tillväxtstrategi, säger Mats Gunnarsson, Styrelseordförande för 215 Transporter. Alla kunder kommer nu att kunna erbjudas större möjligheter, genom tillgång till ett gemensamt bredare tjänsteutbud och flexiblare vagnpark.

Vi är dessutom glada över att på detta vis stärka vår organisation med Mikael Hedberg och bolagets övriga medarbetare. Mikael Hedberg blir ansvarig för vår satsning på lager och spedition.

All personal följer med till 215 Transporter i samband med köpet så att kunderna även i fortsättningen kommer att känna igen sig.

- En av de stora fördelarna med 215 Transporter är att jag nu i ännu större utsträckning kan möta mina kunders transportbehov och höga miljökrav, säger Mikael Hedberg, VD på Hyltab Åkeri.

Budbranschen är under stor förändring och kunderna kräver hela tiden effektivare och vassare transportlösningar, säger Olof Åsberg, försäljningschef på 215.

Jag bedömer det som att vi kommer att se nya förvärv, nya allianser i branschen och vi letar själva ständigt efter intressanta samarbeten, företagsköp att ansluta till vår 215-familj i Skåne.

Om 215

215 är ett företag med heltäckande service inom lätta och tunga transporter. Vi erbjuder budtransport med bland annat budbil och fast budturer. Vi tar ofta som transportfirma ett helhetsansvar för att möta budbehov så effektivt som möjligt. Våra tjänster utförs på ett kompetent och servicemässigt sätt för att skapa långsiktiga och utvecklingsbara kundrelationer.