21st Century Mobile AB (publ)

21st Century Mobile har tecknat avtal med Malmö Aviation

Pressmeddelande   •   Okt 14, 2010 16:00 CEST

Stockholm 2010-10-14:  21st Century Mobile AB (publ) meddelar idag att företaget har tecknat avtal med Malmö Aviation  inom området mobila bokningsbekräftelser och incheckning. Efter genomförda kvalitetstester har Malmö Aviation nu valt att teckna avtal med 21st Century Mobile.

Avtalet stärker 21st Century Mobiles position som en av de ledande leverantörer av mobila meddelande tjänster på den nordiska marknaden.

”Jag är glad över att så betydande aktör inom resebranschen som Malmö Aviation har valt oss som samarbetspartner. Allt fler företag inom olika branscher upptäcker vikten av kvalitativa och säkra lösningar för påminnelser och hantering av meddelanden via SMS och MMS. Det är positiv utveckling för oss på 21st Century Mobile som i sin affärsidé utgår från säkerhet och kvalité, säger Leif Nordqvist, VD på 21st Century Mobile.”

21st Century Mobile är leverantör av säkra mobila kommunikations- och betallösningar i realtid. Företagets produkter finns inom områderna Påminnelser, Betalning och Samhällsinformation.

21st Century Mobile riktar sig till kunder som ställer höga krav på leveranssäkerhet och skydd av data. Företagets försäljning sker i egen regi samt via återförsäljare/partners. Kunderna finns främst i Sverige, Norge och Island. Bolagets huvudkontor ligger i Gamla Stan, Stockholm.

För mer information se:  www.21st.se

Malmö Aviation är Sveriges näst största flygbolag och ingår i Braathens Aviation-koncernen. Flygplansflottan består av 12 moderna jetflygplan av typerna RJ100, RJ85 och RJ70 och bolagets huvudverksamhet är inrikes linjetrafik från cityflygplatsen Stockholm-Bromma Airport till Malmö, Göteborg och Umeå. Företaget utför också charterflygningar inom Europa. 2009 flög man 1.300.000 passagerare och omsatte 1,4 miljarder kronor. Antal anställda är ca 350.

Malmö Aviation är miljöcertifierat enligt ISO 14001. Under flera år har Sveriges affärsresenärer utsett Malmö Aviation till "Bästa Flygbolag" (vinnare av Business Travel Award) och Sveriges resebyråanställda har valt bolaget till ”Bästa Inrikes Transportbolag” (vinnare av Grand Travel Award) sammanlagt tio gånger.

För mer information se: www.malmoaviation.se