CAMPUS ÅRE

22 av 24 går direkt till arbete.

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2008 08:53 CEST

Eventproducenterna vid Campus Åre har förberett sig under ett intensivt studieår och tar den 5/6 sin examen för ett arbete i en spännande och växande bransch. Att de är eftertraktade på arbetsmarknaden, det framkommer då  22 har redan jobb efter utbildningen. Studenterna som kommer till Åre från hela landet återvänder nu ut i landet med kunskap och kompetens inom projektledning och event.

- Studenterna presterar oehört bra ute på sina LIA platser, de får bra kontakter vilket senare leder till arbete eller olika uppdrag, berättar Anita Nässlander, utbildningsansvarig för Eventproducenterna.

- Under året har studenter medverkat i bland annat Biathlon VM i Östersund Världscupen i Åre samt Nobelfesten och många andra event både här i Åre och på andra platser i landet.

Campus Åre genomför flera kvalificerade yrkesutbildningar i nära samverkan med näringlivet. Utbildningar som är behovsanpassade.

- "Kring Åreskutan utvecklas företag och aktiviteter. Vi har en bra utbildningsmiljö för kvalificerade yrkesutbildningar och ett gott samarbete med näringslivet" berättar Kicki Eriksson rektor vid Campus Åre och fortsätter, " Åre kommun är en stor turistkommun, med stor kompetens ute i företagen. Våra yrkesutbildningar utvecklas i samverkan med näringslivet för att de ska kunna matcha kommande behov."

Läs mer på Campus Åres hemsida www.campusare.se

KY utbildningar sker i samverkan med näringslivet och 1/3 av utbildningen är förlagd till företag. KY myndigheten www.ky.se

Anita Nässlander utbildningsansvarig Eventproducenter 070 894 0140

Sture Karlsson 0647 168 93