24 Solutions

24 Solutions ensamma i Norden med erbjuda både PCI DSS samt PCI QSA

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2014 13:35 CEST

24 Solutions är stolta att vara en fokuserad leverantör för kunder som behöver leva upp till PCI DSS regelverk. Vi har en teknisk plattform som lever upp till PCI DSS nivå 1 för kunders applikationer som hanterar kortdata samt kan hjälpa kunden med sin validering genom att vara godkänd oberoende PCI QSA (Qualified Security Assessor).

PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard) skapades efter flera allvarliga dataintrång där mängder av kreditkorts-information stals. Kraven i PCI DSS styr säkerheten kring hanteringen av kreditkortsuppgifter och regelverket upprätthålls av PCI Security Standards Council där VISA, Mastercard, American Express, JCB och Discover ingår.

"24 Solutions kan som certifierad oberoende QSA (Qualified Security Assessor) för PCI DSS bedöma hur kraven efterlevs av kund. Kunder kan ha en partner som hjälper dem genom processen att bli godkänd samt förvalta kundens miljö under hela dess livscykel. Även kunder som inte specifikt måste efterleva PCI DSS regelverk kan dra nytta av vår plattform och tjänster. Vi ser det här som ett naturligt steg i vår strävan att bli Nordens säkraste molnleverantör."

-  Frederic Laziou, VD 24 Solutions

För mer information kontakta:

Risto Lavett, 0735 24 24 13, risto.lavett@24solutions.com

Frederic Laziou, 070 956 43 12, frederic.laziou@24solutions.com

Om 24 Solutions:

Vår mission är att tillhandahålla våra kunders tjänster dygnet runt, året om med högsta säkerhet. Med egen moln och hybridplatform samt konsultation kan vi hjälpa dig med strategi, design och lösning som passar dig. Våra kunder uppskattar att vi är flexibla, servicefokuserade och har en teknisk platform i världsklass. Läs mer på 24solutions.com