24 Solutions

24 Solutions med sikte mot att bli Nordens säkraste molnleverantör

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2014 12:53 CEST

24 Solutions AB annonserar idag en ny strategi och renodlar sitt fokus genom att avyttra affärsområdet Integration och satsar fullt ut på sin hosting verksamhet. Personal och kunder tillhörande affärsområdet Integration kommer from 2014-05-02 att ingå i Zitac Consulting AB.

24 Solutions satsar fullt ut på att utvecklas till Nordens säkraste molnleverantör. 24 Solutions erbjuder genom egen platform över flera datacenter moln och outsourcing-lösningar till kunder med krav på högsta tillgänglighet och säkerhet för internettjänster. Dessutom kommer 24 Solutions att fokusera på att erbjuda mer flexibilitet och elasticitet till sina kunder genom hybridmolns lösningar.

”Vi ser ett behov av att kunna erbjuda våra kunder molnlösningar oberoende om det är eget moln eller en hybridlösning. Våra kunder efterfrågar högsta säkerhet och att deras tjänst är tillgänglig dygnet runt. Med ett nytt tydligt fokus på infrastruktur- samt Platform-as-a-service (IaaS, PaaS) så kan vi växa och erbjuda bättre service till våra kunder. Jag har som fokus att sätta kunden och kvalitet främst för att fortsätta utveckla bolaget framgångsrikt.”

-  Frederic Laziou, VD, 24 Solutions

För mer information kontakta:

Frederic Laziou, 070 956 43 12, frederic.laziou@24solutions.se

Om 24 Solutions:

Vår mission är att tillhandahålla våra kunders tjänster dygnet runt, året om med högsta säkerhet. Med egen moln och hybridplatform samt konsultation kan vi hjälpa dig med strategi, design och lösning som passar dig. Våra kunder uppskattar att vi är flexibla, servicefokuserade och har en teknisk platform i världsklass. Läs mer på 24solutions.se