24h Movies

24h Movies lanserar ny affärsmodell med sponsorfinansierad ”gratisfilm” on demand

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 13:20 CET

Det svenska webbaserade filmtjänsten 24h Movies byter inriktning och övergår från den nuvarande hyrmodellen till att erbjuda filmvisningar ”gratis” enligt en ny affärsmodell. Affärsmodellen innebär bland annat att företag får möjlighet att köpa utrymme för integrerad annonsering i de filmer 24h Movies tillhandahåller, och erbjuda sin publik ”gratisfilm”.

Företagserbjudandet 24h Movie Sponsor ger företaget reklamutrymme innan filmen börjar enligt ett nytt koncept. Konceptet omfattar även andra sätt att kommunicera sitt varumärke, och erbjudanden inför och i samband med filmvisningen. Företagen kommer även kunna använda sig av sin filmsponsring i annan marknadsföring och på egen webb.

– Med 24h Movie Sponsor ger vi oss nu in i kampen om kunderna med ett unikt erbjudande. Med den nya inriktningen kommer vår affärsmodell helt rikta sig till företag som vill nå sina målgrupper genom filmer på webben. Vi ser ett stort intresse för den här typen av marknadsföring och har flera intresserade företag och samarbeten på gång, säger Sten Persson, VD för moderbolaget 24h Technologies AB.

24h Movie Sponsor, som vänder sig till både små och stora företag, är baserad på 24h Technologies egenutvecklade teknik för mediadistribution.

I samband med lanseringen av den tjänsten ersätter 24h Movies sin nuvarande uthyrningstjänst på www.24hmovies.com med gratistjänsten onsdag den 9 december. Mer information om konceptet och företagets erbjudanden finns på företagets hemsida www.24htechnologies.com.

För ytterligare information kontakta:

Sten Persson, VD
24h Technologies AB, Karlavägen 65, 2tr, Stockholm, Sweden

Mobil +46705190516

E-mail sten.persson@24htechnologies.com

Hemsidor: www.24htechnologies.com; www.24hmovies.com

24h Movies

24h Movies Sweden AB är ett dotterbolag till 24h Technologies. 24h Movies erbjuder genom 24h Movie Sponsor ett koncept för företag och organisationer att bjuda på ”gratis” film.

Om 24h Technologies

24h Technologies är leverantör av mediedistributionstjänster baserad på egenutvecklade lösningar inom streaming och peer-to-peer. Med sin peer-to-peer-teknik kan 24h Technologies distribuera innehåll mer effektivt över internet genom utnyttjandet av användarnas dator- och bredbandskapacitet. 24h Technologies AB är ett publikt bolag listat på Aktietorget.