24MAS

24MAS förvärvar THQ Wireless

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2011 13:15 CET

STOCKHOLM 8 februari 2011 – 24MAS förvärvar THQ Wireless, en global distributör av mobilapplikationer och interaktiv underhållning, från det amerikanska moderbolaget THQ Inc (NASDAQ: THQI). 24MAS inleder samtidigt ett samarbete med THQ Inc och kommer framöver att distribuera företagets innehållstjänster till mobiloperatörer världen över. Förvärvet innebär att 24MAS utökar sin räckvidd till att ha verksamheter i över 80 länder vilket gör företaget till ett av världens största distributionsnätverk för applikationer och mobilannonsering.

THQ Wireless affärsverksamhet och applikationsportfölj kommer att integreras med 24MAS strategi och mobila distributionsplattform. Samtidigt meddelar 24MAS att nya samarbeten har inletts med stora varumärken som Samsung, Olay och Malaysian Airlines vars kampanjer nu distribueras i Asien genom 24MAS nätverk.

24MAS fortsätter att bygga en verksamhet som erbjuder både annonsörer, mobiloperatörer och applikationstillverkare distributionsmöjligheter genom företagets affärsmodell.

“Förvärvet och det pågående samarbetet med THQ Inc innebär att 24MAS kommer att ha en räckvidd på flera miljoner potentiella kunder globalt, både för distribution av mobilapplikationer och för mobilannonsering,” säger Tero Turunen, CEO 24MAS. ”THQ Wireless bidrar med ökad räckvidd, ett utökat utbud av mobiltjänster och nya tekniska förutsättningar. I samband med förvärvet kommer THQ Wireless erfarna ledningsgrupp även att ansluta sig till 24MAS.”

“Tillsammans med 24MAS kommer vi att fortsätta fokusera på att leverera de senaste spelen till både Apple och andra smartphone-modeller. Samtidigt kan vi distribuera våra tjänster genom den utökade räckvidd 24MAS erbjuder genom samarbete med ett flertal globala mobiloperatörer. Att kombinera mobilannonsering med betalappar innebär att vi kommer att maximera THQ:s närvaro i tillväxtmarknaderna,” säger Ian Curran, Executive Vice President, Global Publishing, THQ Inc.

24MAS har sitt huvudkontor i Stockholm och kommer nu att bedriva verksamhet i USA, Europa, Asien and Latinamerika.

För mer information besök www.24mas.com eller kontakta:
press@24mas.com
+46735-242459

Facebook: http://www.facebook.com/24MAS
Följ oss på Twitter @24MAS

Om THQ

THQ Inc. är en världsledande utvecklare och distributör av interaktiv underhållning. Företaget utvecklar produkter för alla populära spelkonsoler, datorer och trådlösa enheter. THQ har huvudkontor I Los Angeles County, Kalifornien och säljer sina produkter genom globala kontor I Nordamerika, Europa och Sydost-Asien.  Besök www.thq.com för mer information. THQ, THQ Wireless och deras respektive logotyper är varumärken och/ eller registrerade varumärken tillhörande THQ Inc.

Om 24MAS
24MAS är världomspännande företag som distribuerar och utvecklar teknologi, applikationer och annonseringslösningar för mobiltelefoner. 24MAS arbetar med mobiloperatörer, medieföretag, applikationsutvecklare och tillverkare av mobiltelefoner i över 80 länder. Företaget har 150 anställda på kontor i London, Zürich, Cork, Copenhagen, Berlin, Stuttgart, Belgrad, Kuala Lumpur, Los Angeles, New York och Stockholm, där också huvudkontoret ligger.

För mer information: www.24mas.com

Besök oss på Facebook.com/24MAS och följ oss på Twitter @24MAS