24Money Payments AB

24Money ny huvudsponsor för Almtuna IS

Pressmeddelande   •   Okt 07, 2016 13:04 CEST

Fintech-företaget 24Money går in som en av huvudsponsorerna i Almtuna IS. 24Money har tidigare år varit sponsor för laget och tar nu klivet upp som huvudpartner.

- Med våra tjänster vill vi förenkla vardagen för företag och människor i samhället, såväl i storstaden som i glesbygden, nationellt och internationellt. Av tradition vet vi att idrotten spelar en viktig roll i den lokala samhällsutvecklingen, något vi vill vara med och stödja. Under flera år har vi följt och stöttat Almtuna IS och i år tar vi steget till att vara en av huvudsponsorerna. Vi ser nu fram emot ett fortsatt utvecklande samarbete, säger Anders Blomkvist, VD på 24Money.

Almtuna är glada över det utökade samarbetet med 24Money och det fortsatta stödet från företaget.

- Vi är jätteglada över att få in en huvudpartner som 24Money denna säsong. Med sitt stora engagemang och intresse för Almtuna IS är de en viktig del i vår fortsatta satsning mot SHL, Säger Andreas Klingberg, klubbchef på Almtuna IS.

24Money tänker annorlunda. Vi är ingen bank, vi vill ha alla kunder. Hos oss hittar du de flesta betaltjänster som en bank erbjuder, som konton för företag och privatpersoner, betalkort, betallösningar för butik och e-handel, samt sparkonton, privatlån och valutatjänster.

24Money är ett FinTech-bolag med noteringsplaner som leder och driver utvecklingen av samhällets finansiella infrastruktur genom att vara en innovativ aktör på såväl den nationella som internationella betaltjänstmarknaden. Verksamheten utgår efter principen "en leverantör för alla vardagliga finansiella behov". Vi erbjuder marknadens i särklass bredaste utbud av tjänster, utan begränsning, som baseras på den moderna människans behov, dygnet runt, varsomhelst och närsomhelst.