Swegmark of Sweden

25-årig behå får syskon

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 16:03 CEST

Efter 25 år på marknaden är behåmodellen Stars fortfarande en storsäljare. Sedan lanseringen 1988 har den sålts i över 2 miljoner exemplar och fortsätter att slå nya försäljningsrekord. Nu får den populära behån ett syskon, en liknande behå men i ett nytt utförande. En ny modell med mjuk båge, lätt vadderad formpressad kupa samt i en ny färg.

Swegmark of Swedens behåmodell Stars började säljas 1988 och har sedan lanseringen sålts i över 2 miljoner exemplar. Det innebär att det säljs 254 Stars varje dag. Det är tio behåar i timmen.

- Framgången med Stars är ganska begriplig. Det är en behå som passar i alla lägen och är inte så dyr. Men framförallt är det en bekväm vardagsbehå och vem kan säga nej till en sån, säger Mats Rengensjö, VD för Swegmark of Sweden.

Till hösten kommer behån för första gången i ett nytt utförande.

- Vi tyckte att det var dags att göra en ytterligare en modell av Stars, uppdatera modellen något. Genom att göra en version med både vadderad kupa och med vår mjuka båge hoppas vi att ännu fler kommer att upptäcka Stars, säger Mats Rengensjö.

Men även den klassiska tidlösa modellen av Stars får en ansiktslyftning med den nya färgen pralin som adderas till de befintliga färgerna vit, antricitgrå och bordeaux.

- Stars, ursprungsmodellen, är nästan exakt likadan idag som när vi först började tillverka den. Den enda förändringen är att vi för tio år sedan var tvungna att justera spetsen något då den ursprungliga spetsleverantören lade ner sin verksamhet, säger Mats Rengensjö.

Star säljs allra mest i Sverige men finns även i Norge, Finland, Island, Tyskland, Holland, Belgien, Österrike.

Fakta om Stars:
Formpressad mjukbehå utan båge, utformad för speciellt stora storlekar. Behåmodellen har vadderade och justerbara axelband. Materialet är Ökotex-certifierat vilket innebär att det inte finns några gifter kvar i materialet sedan tillverkningen.

Den nya varianten av Stars har en mjuk båge som lyfter utan att skava och har en lätt vadderad formpressad kupa som formar bysten. Precis som sin föregångare har den även vadderade axelband och Ökotex-certifierat tyg.

Stars finns i storlekarna 75-105 B, 75-115 C-D, 75-110 E, 75-105 F och kostar cirka 249 kronor.
Den vadderade Stars med båge finns i storlekarna 70-95 B-D, 70-90 E och kostar cirka 349 kronor.

För mer information, produktprov eller bilder, hör av dig till:
Mats Rengensjö, VD och presskontakt
E-post: mats.rengensjo@swegmark.com
Tel: 070 813 40 40

Swegmark of Sweden tillverkar närproducerade mjuk-, sport-, protes- och amningsbehåar samt gördlar och korsetter för kvinnor med stora krav på funktion och passform. Företaget grundades 1937 och har sitt huvudkontor med tillhörande fabrik i Borås. Swegmark of Sweden var den första underklädestillverkaren i Norden med Fair Trade-certifierade produkter i sortimentet och är sedan 1998 miljöcertifierade enligt ISO 14001. Alla produkter är Ökotex-certifierade och allt fler blir också ekologiska. Swegmark of Sweden är en del av företagsgruppen Swegmark Invest AB tillsammans med underklädesföretaget Abecita AB. Koncernen har idag cirka 400 anställda.

Läs mer på: www.swegmark.se