Trosa

28 nya hyresrätter med byggstart hösten 2014

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2014 10:54 CEST

Centrala Vagnhärad och Vagnhärads torg i synnerhet har genomgått en omfattande upprustning. En satsning där ett centrum omvandlats till ett torg med rumsliga kvaliteter. Nu inleds den sista etappen med 28 hyresrätter som bildar en avgränsning öster om torget. Inflyttning 2015.

Det råder en politisk enighet i Trosa kommun om att bygga fler hyresrätter genom det kommunala bostadsbolaget Trobo. Intresset för att flytta till Trosa kommun är stort och då behövs fler bostäder i olika upplåtelseformer. 28 hyresrätter uppförs nu på adressen Vagnhärads torg 5 och 7 intill Gnestavägen med byggstart hösten 2014 och inflyttning beräknad till årsslutet 2015.

Sune G Jansson, styrelseordförande i Trobo, kommenterar den förestående byggstarten:

”Trosa kommun har haft en bra inflyttning under 2013 och mycket talar för att det fortsätter under 2014. Vår kommande byggnation om 28 hyresrätter känns därför rätt i tiden och angelägen. Dessutom knyter byggnaderna ihop upplevelsen av centrala Vagnhärads torgmiljö.”

För mer information:
Sune G Jansson (M), styrelseordförande Trobo