Moment Group AB

2ENTERTAIN UTVECKLAR UNDERHÅLLNINGEN PÅ BLUE VILLAGE-ANLÄGGNINGARNA – ORDERVÄRDE 21 MKR

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2006 09:16 CET

Nöjesproducenten 2Entertain AB och Fritidsresegruppen i Norden har tecknat ett avtal om ett fortsatt samarbete avseende showunderhållning på Fritidsresors samtliga Blue Village-anläggningar under 2007.

Inför 2007 kommer man att utveckla koncepten ytterligare med bland annat en s.k. Show-school. Ordervärdet beräknas bli 21 Mkr.

Totalt rör det sig om 16 anläggningar runt om i världen. Nytt för 2007 är att 2Entertain kommer att ansvara för underhållningen på Fritidsresors anläggning även i Thailand.

- Samarbetet har varit framgångsrikt samtidigt som vi nu utvecklar koncepten och underhållningen ytterligare mot hela familjen. Kvalitativ show och underhållning på semesterorter bedömer jag som ett viktigt konkurrensmedel i framtiden. Här ligger Fritidsresor i framkant jämfört med sina konkurrenter och vi är mycket nöjda och stolta över att ha både fått ett förnyat som fördjupat förtroende, säger Göran Grell, vd 2Entertain.

2Entertains affärsområde artistproduktion har under de senaste åren haft stor framgång med långsiktiga stora uppdrag. Samarbetet med Fritidsresor kommer att engagera cirka 70 artister på årsbasis och gäller under hela 2007 med option på ytterligare 1 år.

- Vår underhållningssatsning har slagit väl ut och är mycket populär bland våra kunder. Här finns ett mervärde utöver sol och bad som ingen annan arrangör kan erbjuda. I samarbete med 2Entertain tar vi nu nästa steg, säger Johan Lundgren, koncernchef på Fritidsresegruppen.

För ytterligare information, kontakta:
Göran Grell, tfn 0771-17 00 00 eller 0706-35 81 07, www.2entertain.com Jim Hofverberg, Fritidsresegruppen, tfn 0739-88 84 79, www.fritidsresor.se Bilder för fri publicering: www.2entertain.com

2Entertains kärnverksamhet är att på ett lönsamt sätt initiera, producera, marknadsföra och sälja kvalitativ underhållning till en bred publik på olika mötesplatser. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande position i Skandinavien. Verksamheten drivs i två dotterbolag, 2Entertain Sverige AB, som driver alla svenska projekt och 2Entertain Norge AS, som driver projekten i Norge. Koncernen äger en tredjedel i Osloteatern Chat Noir ochhälften av Oscarsteatern i Stockholm tillsammans med Vicky von der Lancken. 2Entertain har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg. Bolaget beräknas omsätta 250 Mkr under 2006 och har sitt säte i Falkenberg. Bolaget är idag noterat på First North (Nya Marknaden).
2Entertainaktien är Sveriges roligaste aktie att äga - både show och business!