Mitel Sweden AB

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2016 10:00 CET

OTTAWA, 5:e januari, 2016

Mobiloperatören 3 använder Mitels molnlösning för att expandera företagstjänster i Sverige och Danmark

Med en ”Mobile First”-utvecklad lösning kan 3FrontOffice- och 3Kontakts-kunderna på ett enkelt sätt kommunicera och samarbeta.

• Mitels mjukvarubaserade lösning möjliggör snabb utbyggnad av molntjänster
  • Öppnar upp nya marknads- och intäktsmöjligheter för tjänsteleverantörer
  • Ger tillgång till realtidskommunikation för dagens ”Mobile First”-användare

Mitel® (Nasdaq: MITL) (TSX: MNW), en global ledare inom realtidskommunikation för företags-, moln- och mobilkommunikationslösningar, meddelar idag att mobiloperatören 3 lanserar nya erbjudanden i Sverige och Danmark med hjälp av MiCloud Telepo-plattformen, en mobil molnlösning som gör det möjligt för tjänsteleverantörer att snabbt lansera molntjänster och öka intäkterna.

Enligt Post- och Telestyrelsen ringdes nästan tre gånger så många samtal från mobiltelefoner som från fasta telefoner under första halvåret av 2015. Utvecklingen är ett starkt incitament för mobiloperatörer att ytterligare förbättra affärskommunikation genom att integrera all kommunikation med hjälp av molntjänster. Resultatet är främst ökad effektivitet och bättre kundrelationer.

3FrontOffice är 3:s molnbaserade kommunikationstjänst i Sverige, och 3Kontakt som är ett liknande erbjudande i Danmark, integrerar företagens mobila och fasta kommunikationsnät och ger de anställda möjlighet att arbeta och samarbeta varsomhelst. Tjänstefunktionerna inkluderar bland annat en komplett telefonväxel, callcenter, svarsgrupper, en person - ett nummer, kraftfull presence och hänvisning samt andra funktioner för att säkerställa en hög kvalitet och en konsekvent användarupplevelse oavsett terminal eller telefon.

"Utan de rätta kommunikationsverktygen hamnar företag i ett tydligt underläge utifrån ett produktivitets- och konkurrenshänseende. 3FrontOffice låter anställda arbeta mer effektivt och förbättra kundservicen. Mitels molnteknik erbjuder en rad funktioner som gör att realtids-kommunikationen blir så bekväm och enkel som möjligt ", säger Örjan Sandahl, Produktansvarig, 3 i Sverige.

"2005 var 3 en av de första operatörerna i världen att lansera en mobil växel. Den har varit en stor framgång, men vi har kommit till en punkt där plattformen har blivit tekniskt begränsad för våra visioner. Vi har valt Mitel som vår nya underleverantör tack vare av sin enastående produkt och att de, liksom vi, arbetar på ett flexibelt sätt med stort fokus på innovation och användarvänlighet. Vi ser fram emot att arbeta nära tillsammans med Mitel för att ta deras plattform till en ny nivå ", säger Jacob Hein Knudsen, Vice President, Business Market, 3 Danmark.

"Marknaden för företagskommunikation utgör en betydande tillväxtmöjlighet för mobiloperatörer. Med ett ”ready-to-go” kommunikationssystem, är det lätt för dem att snabbt lansera nya produkter under eget varumärke, för att locka fler företagsanvändare och bygga kundlojalitet. Mitels ”Mobile First”-utvecklade molnlösning säkerställer också flexibilitet i var, och hur deras kunder kan kommunicera och samarbeta ", säger Patrik Sörqvist, Vice President, Mitel Cloud Services, EMEA.

How Cloud Communications Is Opening Up Possibilities

10 Reasons Companies Are Moving Communications to the Cloud Today

Put Together a Winning Cloud Lineup

Om Mitel

Mitel (Nasdaq:MITL) (TSX:MNW), en global marknadsledare inom företags- och mobil kommunikation som ligger bakom mer än 2 miljarder affärskontakter varje dag och används av 2 miljarder mobilabonnenter. Mitel hjälper företag och mobiloperatörer att ta kontakt, samarbeta och erbjuda innovativa tjänster till sina kunder. Våra affärskommunikationsexperter betjänar mer än 60 miljoner företagsanvändare i mer än 100 länder och 130 mobila tjänsteleverantörer, inklusive 15 av de 20 största mobiloperatörerna i världen. Det är det som gör oss unika, och det enda företag som kan erbjuda en brygga mellan företags- och mobilkunder. För mer information, läs mer på www.mitel.se och följ oss på @Mitel_SEpå Twitter.

Mitel är ett registrerat varumärke som tillhör Mitel Networks Corporation.

Alla andra varumärken tillhör sina respektive ägare.

MITL-C

Media - Sverige
Adam Györki, +46 70 142 23 66
Peter Krameus, +46 70 653 00 93
Mitel.SE@grayling.com

Media – Americas Camille Beasley 469-212-0433

camille.beasley@mitel.com

Media – EMEA/AP Duncan Miller +44 (0) 1291 612 646

duncan.miller@mitel.com

Investors Michael McCarthy 469-574-8134

michael.mccarthy@mitel.com

Industry Analysts

Cynthia Navarro

469-574-8113

cynthia.navarro@mitel.com

Om Mitel

En global marknadsledare inom företags- och mobilkommunikation ligger bakom över två miljarder affärskontakter och två miljarder mobilabonnenter varje dag, Mitel (Nasdaq: MITL) (TSX: MNW) hjälper företag och mobiloperatörer ansluta, samarbeta och erbjuda innovativa tjänster till sina kunder. Våra innovations- och kommunikationsexperter hjälper mer än 60 miljoner företagsanvändare i mer än 100 länder och 130 mobila tjänsteleverantörer, inklusive 15 av de 20 mobiloperatörer i världen. Det gör oss unika, och det enda företag som kan erbjuda en bro mellan företags- och mobilkunder.

För mer information, gå till www.mitel.se och följ @Mitel_SE på Twitter.