Framfab AB

3 Clios till Framfab Danmark

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2003 14:41 CEST

3 Clios till Framfab Danmark

Återigen har Framfab Danmark belönats för sitt världsledande arbete när de i går kväll tilldelades hela tre utmärkelser vid USA:s främsta reklamgala, The Clio Awards.

Det är för arbetet tillsammans med Nike som Framfab vann en Silver Clio och två Brons Clio. Det var Nike Women (www.nikewomen.com) som fick ett silver samtidigt som bronsutmärkelserna gick till Nike Freestyle (www.nikefreestyle.com) och Nike Football (www.nikefootball.com). Alla tre webbplatserna var nominerade i kategorin Internet Advertising.

"Självklart är vi mycket stolta! Det är alltid skönt att få bekräftat att vi har förmågan att skapa resultat i världsklass. För både Nike Women och Nike Freestyle är det andra året i rad som vi vinner en Clio, vilket för mig bevisar att vi kan förnya oss även inom givna ramar", konstaterar en glad Lars Bastholm, Creative Director i Framfab Danmark.

Amerikanska Clio Awards är världens största och mest prestigefyllda reklamtävling inom internationell reklam. Framfab Danmark har tidigare vunnit två Clio-utmärkelser.

Alla tre Nikesajter är sedan tidigare prisbelönta. Nikefootball.com har vunnit hela två Grand Prixer i Cannes. Nikewomen.com har tidigare belönats med en Clio och har även vunnit i Cannes samt vid London International Advertising Awards. Den tidigare Nike Freestylesajten har tidigare vunnit en Guld Clio, en Golden Pencil vid The One Show Awards och en utmärkelse från EPICA. I mars 2003 återlanserades sajten med ett nytt koncept, ny design och nya funktionaliteter. Lösningen är en webbplats där användarna kan utmana varandra på kreativitet i det banbrytande Flashspelet "Face off", mixa sin egen video screensaver eller remixa reklamfilmer samt utmana vännerna i "The Trick Mixer".

För ytterligare information kontakta:
Lars Bastholm, Creative Director, Framfab Denmark +45 24 24 82 65, lars.bastholm@framfab.dk
Anders Ekman, CEO, Framfab AB +46 8 41 00 10 00, anders.ekman@framfab.se
Tobias Bülow, Group Communications Manager, Framfab AB +46 709 41 22 58, tobias.bulow@framfab.se

Framfab är en ledande leverantör av konsulttjänster och affärslösningar baserade på Internetteknik. Till kundkretsen hör främst stora internationella företag, som t.ex. 3M, AXA, Coca-Cola, Danske Bank, Electrolux, Ericsson, Hydro Texaco, IKEA, Kellogg's, Maersk Sealand, NEC Packard-Bell, Nike, Observer, Postbank, SAAB, Volvo Car Corporation, och UBS. Framfab har verksamhet i Danmark, Holland, Sverige och Tyskland. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FRAM). För mer information besök www.framfab.com