Salgado Kommunikation AB

3 fördelar med en Google+ page

Pressmeddelande  •  2011-11-08 22:54 CET

Med 24 timmars erfarenhet av den nyligen lanserade tjänsten Google+ för företag har vi funnit tre klara fördelar som inte finns med en Facebook page.

Nr 1. Du kan följa privatpersoner som följer dig.

Det blir lättare för företag, som finns i sociala medier för att konversera med sin målgrupp, att faktiskt göra det. Inte bara utifrån vad de själva skapar för content på sin page utan utifrån vad dennes målgrupp initierar att föra dialog kring. Eftersom du som privatperson själv styr över vad dina följare ska se finns det inte heller något integritetsproblem med det.

Nr.2 Excellenta segmenteringsmöjligheter

Du kan dela in dina följare i VIP, kunder, konkurrenter, prospekt och så vidare och differentiera budskapet efter målgruppen och syftet.

Nr 3. Med Google Direct Connect kan du följa direkt ifrån Googles träfflista.

Denna nyckelfunktion tror jag kommer starkt bidra till att Google+ pages kommer att bli mycket viktiga för företag. Söker man efter ett företag på Google i syfte att interagera med dem kan man nog anta att man hellre väljer en levande sida än en statisk webbsida som landing page. Vi kommer lära oss snabbt att ett +tecken före varumärket betyder att dess Google+ sida kommer upp om den finns.

Salgado hjälper företag att utveckla lönsamma strategier för den digitala marknaden.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom