Printa Information i Helsingborg AB

3 miljoner tidningsexemplar med Husqvarna-nyheter

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2003 09:30 CEST

Publicitet i närmare 3 miljoner tidningsexemplar. Det är resultatet efter första halvårets pr-insatser i Sverige för Husqvarna AB.

Hittills har 2003 varit fyllt med produktlanseringar, nya tjänster, mässor och företagsförvärv för Husqvarna. Redan i början av året lade Printa tillsammans med Husqvarna i Sverige upp strategin för hur media skulle bearbetas. Vissa händelser var kända, andra kom oväntat. Men gemensamt för alla var att de innebar utmärkta tillfällen att nå publicitet i media.

Med en flexibel organisation och "högt i tak" på båda sidor har resultatet inte låtit vänta på sig. I juni bokförde Printa första halvårets sista tidningsklipp. Det visade sig att närmare 50 tidningar med en total upplaga på närmare 3 miljoner exemplar valt att skriva om Husqvarna med utgångspunkt från det material som Printa producerat. Efter sommarens nyhetstorka är det inte alltför otroligt att vårens aktiviteter ger resultat även i augusti.