Phone House

3 toppar försäljningslistan

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2004 00:00 CEST

I maj domineras försäljningen av 3s erbjudande med gratis samtal mellan abonnenter och en telefon utan extra kostnad, men med bättre tillgång på Sony Ericsson T630 hade den varit maj månads ohotade etta.

Från att ha haft en mycket trög försäljning under förra året trots massiva medie-investeringar har nu äntligen försäljningen lyft för 3. Nu när man istället lagt krut på ett starkt erbjudande där kunderna värvar varandra skjuter försäljningen i taket.

- Den svenska mobilkunden är mycket medveten och det är nästan omöjligt att med massiv marknadsföring trycka ut produkter eller tjänster som inte håller måttet, säger Daniel Lindholm, Marknadschef, The Phone House.

I övrigt kan noteras att Nokias nya "värsting" 6230 med bl a Bluetooth tar för sig ordentligt, samtidigt som Nokia fortfarande dominerar i det stora kontantkorts-segmentet.

Sony Ericsson har lidit av leveransproblem och med full tillgång hade T630 lätt toppat listan och även Z600 hade legat högre upp. I juni ser det bättre ut med tillgången för Sony Ericsson och snart lanseras den nya flaggskeppet K700 med 1megapixel kamera, Mp3-spelare /Java/Bluetooth, radio mm, som förväntas bli en riktigt storsäljare.

- Sony Ericssons nya K700 är en imponerande telefon och ligger dessutom helt rätt i pris, den blir en gigant i sommarförsäljningen, säger Daniel Lindholm.

"TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE
ANTAL ENHETER I MAJ
(föregående månads placering inom parentes)

1. (6) NEC e616 3G telefon
2. (2) SONY ERICSSON T630 med inbyggd kamera
3. (4) NOKIA 3410
4. (5)NOKIA 3100
5. (10) SONY ERICSSON Z600 med inbyggd kamera
6. (7) NOKIA 6230 med inbyggd kamera
7. (1) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera
8. (8) SONY ERICSSON T230
9. (3)SIEMENS A52
10. (--) NOKIA 5100

Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned.

För mer information kontakta:

Daniel Lindholm, Marknadsdirektör
daniel.lindholm@phonehouse.se

The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 58 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House".