Ementor AB

3 väljer att outsourca till Ementor

Pressmeddelande   •   Jul 15, 2004 09:43 CEST

3, leverantör av mobila videokommunikationstjänster, lägger ut driften av sin totala administrativa IT-plattform till Ementor. Avtalet gäller i 3 år och är värt cirka 13 MSEK.

Ementor ansvarar för 3s interna IT-funktioner som omfattar övervakning, drift av infrastruktur och applikationer, desktop management, samt helpdesk för cirka 800 användare. Tjänsterna levereras dygnet runt på årets alla dagar från Ementors centrala driftcenter i Malmö och med man på plats på kontoret i Stockholm och Köpenhamn.

3 bygger mobila videokommunikationstjänster i flera länder världen över och är ett av de fyra företag som hösten 2000 fick 3G-licens av staten. 3 i Skandinavien ägs av Hutchinson Whampoa och Investor.

"Vi väljer Ementor som partner för att de har förmågan att erbjuda en tjänst som är flexibel, och med möjlighet att leverera till Malmö, Göteborg, Stockholm och till Danmark. Ementor var också snabba i sitt agerande vid offertförfarandet och gjorde ett bra intryck. Dessutom var alla engagerade, allt från tekniker till VD, och det visade tydligt att vi skulle bli en viktig kund hos Ementor. Vi ser nu fram emot ett långt och för båda parterna givande samarbete," säger Björn Lindkvist, Operation Manager på 3.

"3 är ett spännande företag som det skall bli mycket intressant att samarbeta med. Genom detta avtal stärker Ementor ytterligare sin position inom outsourcingverksamheten i Sverige och resten av Norden," säger Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB.

För ytterligare information kontakta:
Johan Rittner, VD Ementor Sverige AB, mobil +46 (0)733 67 18 75,
tel. +46 (0)8 566 230 08 johan.rittner@ementor.se
Björn Lindkvist, Operation Manager på 3, mobil +46 (0)735 33 71 88
tel. +46 (0)8 50 56 70 00 bjorn.lindkvist@tre.se

Ementor är ett av Nordens största bolag inom verksamhetsutveckling och IT-lösningar & -tjänster. Med rådgivnings-, teknologi- och outsourcingkompetens hjälper vi de mest krävande nordiska organisationerna att öka sin effektivitet, skapa kundlojalitet och fundament för förändring. Ementor har 2 300 anställda och finns representerat i 21 städer i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bolaget är noterat på Oslo Børs. För mer information om Ementors erbjudanden besök www.ementor.se.