Keybroker AB

3 väljer Keybroker för ökad försäljning och effektivitet i sökannonseringen

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2009 17:31 CEST

3 Sverige har valt Keybroker som sin nya partner för sökannonsering. Syftet med samarbetet är att ytterligare öka relevans och resultatfokus i sökannonseringen för att skapa mer onlineförsäljning till lägre kostnad.

För att ta sökannonseringen till ytterligare en nivå och har mobiloperatören 3 anlitat Keybroker för att öka försäljningen samtidigt som syftet är att sänka kostnaderna - för att effektivisera sökannonseringen.

En av anledningarna till att 3 nu byter sökpartner är Keybrokers prismodell som utgår från affärsmål som att sänka kundanskaffningskostnaden och därmed höja avkastningen på medieinvesteringen. Andra styrkor hos Keybroker är det proaktiva arbetssättet. Hos Keybroker får 3 en dedikerad sökanalytiker (Campaign Analyst) som aktivt arbetar med 3s kampanjer med stöd av Keybrokers uppmärksammade teknologi och innovativa leveransmetoder och verktyg. Keybroker har också kreativa metoder för att hitta ytterligare kunder, och arbetar inte enbart med branschrelaterade sökord utan även söktermer kring livsstilar och livssituationer.

- Sök är en kanal som driver kvalitetstrafik, det är därför av yttersta vikt att den trafiken kommer till en relevant miljö utefter sökning. Keybroker har visat både genom sitt upplägg och genom relevanta kundcase att de besitter denna kunskap och kan leverera denna trafik på ett kostnadseffektivt sätt, säger Magnus Sjögren, Head of Online Sales, 3.

- Vi tackar förtroendet som 3 har givit Keybroker och ser mycket fram emot att starta samarbetet. Keybroker fokuserar på resultat, kostnadseffektivitet och ett arbetssätt nära marknaden, det är aspekter som har blivit centralt för marknadsförare idag, säger Anna Eriksson, försäljningschef på Keybroker.

Keybrokers sökkampanjer för Tre startar i april.

För ytterligare information kontakta:
Fredrik Arnander, VD, mobil 070-568 24 10, E-post fredrik.arnander@keybroker.com

Läs mer om Keybroker på www.keybroker.com

Om Keybroker
Keybroker startade 2005 och är idag etablerat som ett av Nordens ledande företag inom sökmarknadsföring genom det egenutvecklade systemet CampaignControlTM, automatiserad sökannonsering för högre relevans med RealTimeAdsTM, lönsamhetsbaserade prismodeller och ett internationellt Delivery Centre som nu hanterar sökkampanjer för över 60 kunder från Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Italien. Med sökmarknadsföring som bas integrerar Keybroker alla onlinekanaler till effektiv digital marknadsföring för annonsörer som American Express, Fritidsresor, Clas Ohlson, Com Hem, Elgiganten, MrJet, Dustin, Haléns och IKEA. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Största ägare är Investor Growth Capital. Keybroker blev nyligen utsett till ett av Sveriges 33 hetaste teknikbolag av Ny Teknik och Affärsvärlden.