Todos Data System AB

30 banker i Balkan väljer Todos

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2009 12:54 CEST

Att olika användare har olika behov är lika sant i Balkan som i övriga världen. När efterfrågan på internetbanker ökar gör den även det på flexibla och säkra autentiseringssystem. Just därför har 30 banker i Balkan valt säkerhetslösningar från Todos.

GÖTEBORG, SVERIGE OCH SKOPJE, MAKEDONIEN - 2 APRIL 2009.
Så när som alla banker i Balkan erbjuder idag internetbanktjänster, något som kraftigt ökat efterfrågan på flexibla, säkra och användarvänliga autentiseringsystem i regionen. Detta är anledningen till att ledande banker, som t.ex. NLB Tutunska Banka, Stater Banka, BpB Banka Kosova och NLB Bank Kosova, valt svenska Todos som leverantör.

Todos eCode lösning är säkrare än statiska- och vanliga engångslösenord, och tillåter banker att erbjuda fler onlinetjänster, såsom 3D-Secure e-handel, större internationella transaktioner eller digitala signaturer. Samtidigt är Todos produkter lättanvända, något som gjort dem mycket populära hos bankkunder. För bankerna i Balkan var det dock Todos flexibilitet som fällde avgörandet.

NLB Tutunska Banka har valt smart card-läsarna Todos Signature och Todos Authenticator, medan Stater Banka, BpB Bank Kosova och NLB Bank Kosova valde Todos ezToken. Övriga banker har valt Todos Argos Mini.

Todos partner Pexims sätt att ge multipla banker tillgång till eCode är ett perfekt exempel på hur Todos multi-issuer service lösning är tänkt att användas. Den är "flexibel, säker, effektiv, skalbar, användar- och bankvänlig," säger Ulf Dahlberg, säljchef på Todos. Flexibiliteten är nyckeln. "Vare sig det rör sig om internetbanker eller e-handel så hjälper vi bankerna att erbjuda autentiseringslösningar som passar just deras kunder bäst."

###

Todos Data System AB (Todos) designar, utvecklar, levererar och stödjer användarvänliga och kostnadseffektiva säkerhetssystemlösningar för internetbank och e-handel. Med över 17 miljoner levererade enheter till mer än 100 finansiella institutioner i trettiotalet länder har Todos etablerat sig som en ledande leverantör av s.k. fjärrauktoriseringsprodukter. Bland Todos svenska kunder märks bl.a. Nordea och ICA Banken.

För mer information, vänligen kontakta:

Ulf Dahlberg, säljchef EMEA
Todos Data System AB