Greenely

30.000 hushåll använder nu Greenelys app

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2018 10:46 CET

Det Stockholmsbaserade innovationsföretaget Greenely fortsätter att expandera i rask takt och har nått sitt tillväxtmål för 2018 i förtid. Bolaget, som hjälper svenska hushåll bli mer energismarta via sin hårdvarufria tjänst, har redan passerat målet på 30.000 hushåll i sin tjänst och har dessutom nyligen utökat sitt erbjudande med nytt elavtal för att främja mer aktiva elkonsumenter.

Målet för Greenely har sedan start har varit att bygga upp ett community kring energieffektivisering och förnybar energi genom att göra information om detta mer lättillgänglig för svenska elkonsumenter. Bolaget är nu på god väg att göra just detta efter att ha mer än tredubblat sin användarbas hittills i år.

Som ett ytterligare led i att hjälpa svenska hushåll hantera sin elanvändning så lanserade bolaget ett nytt elavtal för några veckor sedan som möjliggör för kunder att köpa in elen till det pris som råder på elbörsen för respektive timme. På så sätt får konsumenterna möjlighet att kapitalisera på elprisets fluktuation genom att förbruka el under billigare timmar för att få ett lägre genomsnittspris, något som inte går att göra via ett traditionellt rörligt elavtal som sätter ett fast kWh-pris för hela månaden.

För att hjälpa kunderna med detta har Greenely utökat sin tjänst med nya funktioner som möjligheten att kunna följa elpriset live, se hur mycket man har förbrukat hittills, estimerat pris för morgondagen och mycket mer. Bolaget köper även in överskottsel från kunder som har solpaneler och ser detta som ett växande kundsegment.

“Vi började vår resa med att hjälpa elbolag med deras digitala processer och förbättra deras kunderbjudande. Vi märkte dock snabbt av den energibranschens avsaknad av användarfokus och traditionella prismodeller. Vi valde därför att lansera vårt egna elavtal där vi inte tjänar mer på att våra kunder konsumerar mer. Vi fokuserar istället på att leverera en unik användarupplevelse som faktiskt hjälper människor att sänka sin elförbrukning.” - säger Tanmoy Bari, VD på Greenely

Greenely har nu uppnått en lavinartat tillväxt med ca 6000 nya hushåll som tillkommer till tjänsten varje månad och har satt siktet på att bygga upp det största communityt för moderna elkonsumenter.

Tanmoy Bari, grundare och VD
tanmoy.bari@greenely.se

Bildbibliotek

Om Greenely