Nordnet Sverige

329 539 aktieägare i SEB kan nu handla sin aktie gratis

Pressmeddelande   •  Sep 10, 2003 10:08 CEST

Efter succén under maj-augusti och efter stark önskan från kunderna återinför Nordnet Månadens Aktie. Under varje månad framgent erbjuder Nordnet alla depåkunder obegränsad courtagefri handel i en av Stockholmsbörsens mest omsatta aktier. Under september månad är all handel i SEB A courtagefri. SEB hade enligt VPC 329 539 aktieägare per den 30 juni 2003. Med hjälp av en depå hos Nordnet kan alla SEBs gamla och nya aktieägare handla aktien gratis under hela september månad.

Mellan 600 - 1400% ökning för Månadens Aktie jämfört med perioden innan

Ökad handel jämfört
Månadens aktie var i med snittet månaderna innan
Maj - Tele2 600% ( jmf med snittet jan – april)
Juni - TeliaSonera 745% (jmf med snittet jan – maj)
Juli - H&M 630% (jmf med snittet jan – juni)
Augusti - Nordea 1400% (jmf med snittet jan – juli)

Tabell: Ökning av handeln i Månadens Aktie hos Nordnet jämfört med snittet av tidigare månader under 2003.

"Omsättningsökningen är fantastisk. Varje månad under sommaren gick Månadens Aktie också in på 10-i-topp listan över de mest handlade aktierna hos Internetmäklarna", säger Jessica Gertun, marknadschef på Nordnet.

Vilka aktier blir Månadens Aktie framgent?

. . Antal aktieägare
Månad Aktie per 30 juni 2003
September 2003 SEB A 329 539
Oktober 2003 Sandvik 61 292