Lernia

35 lediga jobb i Örebro län

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2006 09:01 CET

Lernia Bemanning i Örebro skulle kunna anställa minst 35 personer i morgon dag. Behovet av montörer, CNC-operatörer, svetsare, truckförare och annan industriteknisk kompetens är stort.

Trots den arbetslöshet som råder kan det vara svårt att rekrytera kompetent personal vilket gör att våra kunduppdrag ökar, säger Mats Windh, platschef på Lernia Bemanning i Örebro län, ett område som omfattar bland annat Karlskoga, Lindesberg, Kumla, Degerfors, Kopparberg, Hällefors, Nora och Laxå.

Lernia Bemanning i Örebro län söker just nu:
• 10 montörer
• 8 svetsare
• 8 CNC-operatörer
• 5 truckförare
• 2 industrielektriker
• 2 servicetekniker

- Det går bra för oss och nu söker vi folk till alla nya uppdrag som vi fått. Under hösten satsar vi på en stor rekryteringskampanj för att hitta rätt folk, säger Mats Windh.

Under 2006 anställer Lernia Bemanning över 6000 personer i hela landet. Mats Windh understryker att lust, vilja och ambition hos de sökande är viktiga faktorer vid rekryteringen.

- Nästa år kommer vi också att fortsätta rekrytera på tjänstemannasidan, inom produktion, kvalitet och logistik, säger Mats Windh.

Lernia Bemanning är ett av landets snabbast växande företag och har tidigare år utnämnts till Gasellföretag av Dagens Industri. Lernia Bemanning toppade Ahrens & Partners tillväxtlista både år 2004 och 2005. Kunderna är främst små och medelstora företag inom industri, teknik och logistik.

För mer information, vänligen kontakta:
Mats Windh, platschef Lernia Bemanning Örebro, tel 019-603 20 51
Thea Sterner, informatör Lernia, 08-701 65 50

Lernia Bemanning kan industri, teknik och logistik. Vi rekryterar och bemannar yrkesarbetare och tekniska tjänstemän till företag i hela Sverige. Lernia Bemanning är en del av Lernia AB. Lernia finns över hela Sverige och erbjuder kompetensförsörjning med tjänster inom bemanning, utbildning, rehabilitering och omställning till individer, företag, myndigheter och organisationer. Lernia är ett statligt ägt bolag som har 3 500 medarbetare och en omsättning på cirka 1,8 mdr 2005. Lernia har 3 000 kunder, utbildar årligen cirka 50 000 personer och hyr ut 5 000 konsulter till industriföretag. Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat. Besök gärna www.lernia.se