Lernia

37 lediga jobb i Umeå och Skellefteå

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2006 10:41 CET

Lernia Bemanning i Umeå och Skellefteå skulle kunna anställa minst 37 personer i morgon dag – 23 i Umeå och 14 i Skellefteå. Behovet av svetsare, CNC-operatörer, montörer, truckförare och annan industriteknisk kompetens är stort.

- Trots den arbetslöshet som råder kan det vara svårt att rekrytera personal till våra kunduppdrag, säger Jörgen Sehlin, platschef på Lernia Bemanning i Skellefteå.

Lernia Bemanning i Umeå söker just nu:
• 5 svetsare
• 6 montörer
• 3 truckförare
• 7 CNC-tekniker
• 1 virkessorterare
• 1 maskinreparatör
Lernia Bemanning i Skellefteå söker just nu:
• 3 svetsare
• 4 montörer
• 3 CNC-operatörer

- Det går bra för oss. Nu söker vi folk till alla nya uppdrag som vi fått och vi rekryterar löpande, säger Mikael Lindblad, platschef på Lernia Bemanning i Umeå, och betonar att man framförallt behöver rekrytera fler tjejer till industrin.

Under 2006 anställer Lernia Bemanning över 6000 personer i hela landet.
- Nästa år kommer vi i större omfattning att rekrytera på tjänstemannasidan, inom produktion, kvalitet och logistik, säger Mikael Lindblad.

Lernia Bemanning är ett av landets snabbast växande företag och har tidigare år utnämnts till Gasellföretag av Dagens Industri. Lernia Bemanning toppade Ahrens & Partners tillväxtlista både år 2004 och 2005. Kunderna är främst små och medelstora företag inom industri, teknik och logistik.

För mer information, vänligen kontakta:
Mikael Lindblad, platschef Lernia Bemanning Umeå, tel 090-16 08 81
Jörgen Sehlin, platschef Lernia Bemanning Skellefteå, tel 0910-71 75 12
Thea Sterner, informatör Lernia, tel 08-701 65 50

Lernia Bemanning kan industri, teknik och logistik. Vi bemannar och rekryterar både tjänstemän och industripersonal till företag i hela Sverige. Lernia Bemanning är en del av Lernia AB. Lernia finns över hela Sverige och erbjuder kompetensförsörjning med tjänster inom bemanning, utbildning, rehabilitering och omställning till individer, företag, myndigheter och organisationer. Lernia är ett statligt ägt bolag som har 3 500 medarbetare och en omsättning på cirka 1,8 mdr 2005. Lernia har 3 000 kunder, utbildar årligen cirka 50 000 personer och hyr ut 5 000 konsulter till industriföretag. Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat. Besök gärna www.lernia.se