C EkoLifestyle

39 sköna gröna julklappar, EkoLifestyles lista med julkappstips!

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2009 12:05 CET

På EkoLifestyle finns en lista med 39 sköna gröna julklappstips. Här finns bland annat tips på ekologiska hud- och hårvårdsprodukter, goda paket med ekologisk mat och dryck, förslag på upplevelser och goda gärningar i juletid. Nu när glödlampan har börjat fasas ut kan ett paket med LED-lampor, halogenlampor eller lågenergilampor vara en uppskattad julklapp. Om vi dessutom använder LED-lampor i våra julbelysningar sparas både energi och pengar.

EkoLifestyle har i samarbete med företag som producerar ekologiska produkter olika erbjudanden och en julklappstävling med presenter från till exempel Saltå Kvarn, Smart Microfiber System, Brunkullan, ecoloco och Bellio.

Intresset är stort att handla julklappar med omtanke om både människa och miljö. Julen är ett bra tillfälle att prova och ge bort ekologiska och Rättvisemärkta produkter. För den som vill finns många gröna julklappar att handla på nätet.

Ha en skön grön jul önskar EkoLifestyle!

För mer information:

Camilla Davidsson
Tel 0736-733180,
camilla@ekolifestyle.se
www.ekolifestyle.se

EkoLifestyle grundades hösten 2008 som en reaktion på att det saknades bra samlad information med tips på produkter och tjänster för en hållbar livsstil. EkoLifestyles budskap är att det går att njuta av livet på ett hållbart sätt. Information och inspiration hämtas från seminarier, mässor, press, böcker och nätet. EkoLifestyle får in värdefulla tips och synpunkter från läsarna vad de vill läsa mer om och guiden utvecklas ständigt. Att tänka på miljön är inte en trend utan en livsstil.

För mer information:

Camilla Davidsson