Cbiz

3Doodler inspirerar unga kreatörer.

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2016 10:59 CET

Världens första 3D-utskrifts penna utformad för barn. Senaste innovationen från skaparna av den världskända 3Doodler pennan, har nu omarbetat pennan. Inga heta åtkomliga delar, anpassad hastighet och temperaturen - nu kan unga spirande formgivare, framtida arkitekter och konstnärer får sina drömmar i 3D uppfyllda. Barnen är äntligen inte begränsade till penna och papper. 3Doodler ger kreativ frihet och stimulerar gränslös fantasi. 3Doodler Start ger en perfekt utbildningsplattform för barn runt om i världen. Vi kan inte vänta och se vad nästa generation skapar.

Grundaren Daniel Cowen, sade: "3Doodler inspirerar kreativitet, design, byggande och ger fysisk förståelse. 3D-skapande till en helt ny generation. Detta är inte en modefluga; Vi tror att det 3Doodler som LEGO och nu Minecraft, blir en del av varje barns uppväxt".

Levereras i vår.

Designad av WobbleWorks, Inc.

Agent i Sverige, Norge, Danmark och Finland: Cbiz Partner.

Viktiga funktioner i 3Doodler Start:

SÄKER:

● Inga heta delar: kompatibla med alla EU säkerhetsstandarder för leksaker.

● 3Doodler Start använder en miljövänlig eko-plast, som utvecklats av WobbleWorks för 3Doodler Start, helt biologiskt nedbrytbar i hushålls kompost.

● Inga röriga hartser och vätskor.

Enkel och lätt att använda:

● En temperatur, en hastighet, bara starta och skapa!

● Klicka en gång på huvudknappen för att pressa plast automatiskt, klicka igen för att stoppa. Dubbel klicka för att backa.

● Värms upp på endast 30-40 sekunder.

● LED-indikatorer för att indikera värme, redo, framåt flöde och bakåt.

BÄRBAR:

● 3Doodler Start har ett uppladdningsbart batteri, ger 45 min till 1 timme av kontinuerlig av trådlös användning.

● Enkel laddning från en bärbar dator eller mikro-USB-port.

● 3Doodler Start kan även användas inkopplad under laddning.

MÅTT & VIKT:

● Storlek: 138mm (lång) x 35 mm (hög) x 41mm (bred) / Vikt: ~ 91g.

● Ergonomiskt utformad för mindre händer.

Produktfilm: https://youtu.be/JXJK6Owi9IE

Bilder: https://www.dropbox.com/sh/4rqbk4mjcz1b5zn/AABNNl5583I8u1bo6Nvd78m3a?dl=0