Phone House

3G försäljningen har kommit igång på allvar

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2004 12:17 CEST

För tillfället råder det brist på NEC e616 och efterfrågan är stor. De senaste veckorna har försäljningen av operatören 3s abonnemang ökat lavinartat.

Det är för tillfället endast tillgången på telefoner som bromsar försäljningen. Det råder även brist på modeller från Sony Ericsson och Nokia och då främst på T610, T630 samt 6230.

- Med full tillgång på de populäraste modellerna hade listan sett helt annorlunda ut, säger Daniel Lindholm, marknadsdirektör på The Phone House

Även denna gång återfinns flera telefoner som framförallt säljs med kontantkort på The Phone House lista och det är en trend som verkar hålla i sig.

- En förklaring till försäljningsresultatet kan vara att kunden får mycket telefon för pengarna och snart ser vi riktigt bra kameratelefoner som kommer att vara prissatta under den magiska gränsen 1000 kronor med kontantkort, avslutar Daniel.

"TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE
ANTAL ENHETER I APRIL
(föregående månads placering inom parentes)

1. (2) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera
2. (3) SONY ERICSSON T630 med inbyggd kamera
3. (4) SIEMENS A52 Kontantkort
4. (--) NOKIA 3410 Kontantkort
5. (6) NOKIA 3100 Kontantkort

6. (NY) NEC e616 3G telefon
7. (NY) NOKIA 6230 med inbyggd kamera
8. (9) SONY ERICSSON T230 Kontantkort
9. (--) NOKIA 3200 med inbyggd kamera
10. (5) SONY ERICSSON Z600 med inbyggd kamera

Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned.

För mer information kontakta:
Daniel Lindholm, Marknadsdirektör
daniel.lindholm@phonehouse.se

The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 10 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 58 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House".