Funkwerk Enterprise Communications GmbH

3G som redundant eller temporär Internetanslutning

Pressmeddelande   •   Nov 26, 2010 09:38 CET

En brandvägg med 4+1(combo) 10/100/100 portar som fritt kan konfigureras som WAN eller LAN är standard i FECs RS-serie, tillsammans med USB-port. En fri konfiguration allt från 1 WAN och 4 LAN till 4 WAN och 1 LAN anslutning gör FECs RS-serie proffesionellt flexibel.

Modeller med WLAN enligt standarderna 802.11abgn med stöd för multipla SSID som kan kopplas till VLAN gör flexibiliteten ännu större. Dessutom kan 3G anslutas via USB-porten eller som i modellen RS120wu som har ett inbyggt 3G modem ger ytterligare flexibilitet.

Brandväggarna har stöd för VLAN, QoS, bandbreddsbegränsning samt en SIP ALG(Application Level Gateway) ger möjlighet till mycket kompetenta lösningar.

FECs brandväggar bygger på det sedan mer än 20 år egen utvecklade operativsystemet BOSS(en variant av UNIX) och kan konfigureras via HTTP(S), SNMP, SSH/Telnet/Konsol samt programmet Dime Mananger som kan laddas ned från FECs hemsida liksom uppgraderingar av operativsystemet, utan serviceavtal kostnadsfritt.

Produkterna levereras via återförsäljare som handlar av FECs distributörer, se www.funkwerk.se för mer info eller kontakta Ove Bristrand på 08-55110969 samt ove@funkwerk.se

Lösningar för företagens nätverk inom data, trådlöst, säkerhet och telefoni är vad FEC levererar.
Målsättningen är att lösningarna baseras på hög tillgänglighet och prestanda för att möta kraven från proffesionella användare.
FEC är ett helägt dotterbolag till börsnoterade Funkwerk AG.