Exportrådet

3GSM i Barcelona 12-15 februari med svensk paviljong och svensk nominering i Global Mobile Awards

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2007 15:08 CET

Exportrådet arrangerar för femte året i rad en Sverigepaviljong på världens främsta event för mobilindustrin, 3GSM World Congress som för andra året i rad hålls i Barcelona. Arrangör är i år GSM Association och mer än 60,000 väntas besöka mässan den 12-15 februari. Det svenska företaget In View är nominerat i Global Mobile Awards i kategorin ”The Most Innovative Technology Development”.

3GSM World Congress 2007 samlar ledarna från världens främsta operatörer, tillverkare och tillbehörsleverantörer inom den mobila industrin. Här presenterar 1300 utställare det mest framstående i mobil teknik, tjänster och utveckling.

Svensk mobilteknik och innovation är i världsklass. Sverige tillhör de tre mest konkurrenskraftiga ekonomierna i världen enligt Global Competitiveness Report 2006-07, mycket beroende på de stora satsningar som görs inom ICT. Exportrådet erbjuder med Sverigepavilongen svenska telekomföretag att synas och knyta kontakter vid branschens viktigaste internationella mässa.

20 svenska företag i montern

20 svenska företag ställer ut i den svenska paviljongen. Intresset för Exportrådets satsning har växt för varje år, från 4 företag 2003 till 20 medverkande i år: Allgon Microwave, Appear Networks, Clavister, Drutt Corporation, G-TED, General Wireless, GlobalFun, Ikivo, In View, IS Tools, Mobilaris, Nanoradio, Output Group, Possio, Procure IT Right, Scalado, Synapse Mobile Networks, TalkPool, TAT The Astonishing Tribe och Teracom Components. (Beskrivning av företagen finns i bifogat dokument.)

Mottagning 13 februari kl 16.00

Flertalet av de utställande företagen kommer att lansera produkter och nyheter under mässdagarna. Den 13:e februari 16:00-17:30 arrangeras en press- och kundmottagning i Sverigepaviljongen. Representanter från företagen kommer att finnas på plats för att besvara frågor.

“The Most Innovative Technology Development” – ippi™ nominerat

GSM Association presenterar under 3GSM World Congress vinnarna i den prestigefulla tävlingen Globile Mobile Awards. Det svenska företaget In View har nominerats i klassen ”The Most Innovative Technology Development” för ippi™,en produkt som gör att en TV kan ta emot och svara på MMS och SMS från mobiltelefoner. Uppfinningen kommer att lanseras under 3GSM mässan.

--------------------------------------------------------------------

3GSM World Congress i Barcelona pågår den 12-15 februari 2007. Den svenska paviljongen ligger i Hall 2:0, monter nummer 2F13.

För adress, öppettider med mera se www.3gsmworldcongress.com

Mottagningen arrangeras i den svenska montern nr 2F13, Hall 2 den 13:e februari kl. 16.30.

För ytterligare information kontakta:

Karl Hedberg, Strategiska Tillväxtbranscher, Exportrådet, tel 08-588 660 71, 070-250 33 19

Christina Heikel, Exportrådet i Spanien, tel +34-914 442 627, +34 649 235 700

Helena Olsson, informatör Exportrådet, tel 08-588 660 77, 0708-81 86 93

Exportrådet är en resurs för alla svenska företag som vill göra internationella affärer. Vi har lång erfarenhet av internationell affärsutveckling och finns med 450 anställda på plats med lokala kontor i mer än 40 länder och närvaro på över 100 marknader. Exportrådet ägs av staten och näringslivet och omsätter cirka 500 miljoner kronor.

Branschprogrammet för IT & Telekom drivs av Exportrådet. Syftet är att marknadsföra svensk IT & Telekom internationellt. Programmet finansieras av regeringen. www.swedishtrade.se/it&telekom

Bifogade dokument
Delatagande företag (6405 KB) http://www.swedishtrade.se/docfile/74631_Broschyr%20Sverigepaviljong%203GSM2007.pdf