Scalae AB

Produktutvecklare På Plats - 3P

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2011 00:00 CET

Scalaes framgångsrika expansion fortsätter med ett breddat tjänsteutbud: 3P - Produktutvecklare På Plats, där vi fortsätter förädla synsättet på produktutveckling.

Produktutveckling sker på många olika sätt och på många olika platser. I våra över 450 lyckade och slutförda projekt sedan start 2005, har vi med stor framgång för våra kunder alltid fokuserat på produkten och anpassat organisationen runt produkten för att optimera slutresultatet.

Idag finns flera alternativ för en kund att förstärka sin organisation med produktutvecklare. De kan outsoursa hela processen, anlita ett komplett team och/eller anlita en eller flera experter för spetskompetens. Vi erbjuder en komplett flora av produktutvecklingalternativ, antigen hos dig som kund eller hos oss i våra lokaler.

Nu tar vi ett vidgat grepp om produktutveckling och inför ett kompletterande tjänsteutbud:  3P - Produktutvecklare På Plats (läs här). Här förmedlar vi produktutvecklare till olika uppdrag inom alla discipliner för kortare eller längre tid.

Vi har kunskapen och produktfokus; Ni bestämmer plats, omfång och tillvägagångssätt!

För mer info:

Peter Arndt, grundare & Marknadschef, peter.arndt@scalae.se 0708-627020

Om Scalae AB

Scalae AB grundades 2005 av ägarna Peter Arndt och Anders Cederberg, som båda har lång och gedigen erfarenhet av produktutveckling inom flera branscher. De ville utveckla produktutvecklingsbranschen och Scalae AB bildades med mottot ”Reach High Goals”, vilket perfekt symboliseras av att ”scalae” betyder stege/trappa på Latin. Inom detta motto har flera utvecklingsprocesser renodlats och varumärkesregistrerats, bl a Marknadsinriktad Teknikutveckling (MT) och Integrerad IndustriDesign (IID). Scalae AB är certifierade enligt ISO 13485 samt ISO 9001. Scalae AB är också utnämnt till gasellföretag 2008 och 2009, samt till årets företag i Lunds kommun 2008. Idag har Scalae AB 48 medarbetare med kontor i Dalby utanför Lund, Ängelholm och Köpenhamn. Läs mer på www.scalae.se