Phone House

3s kontantkampanj försäljningssuccé hos The Phone House

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2004 14:49 CEST

Kanonerbjudande på 3s kontanttelefoner slår alla försäljningsrekord hos The Phone House. Två 3G-telefoner har snabbt tagit plats på toppen av försäljningslistan trots att försäljningen startade först i mitten av oktober

På andra plats i antal enheter hittar vi 3s Sony Ericsson Z1010. Samma telefon ligger på första plats när det gäller omsättning.

- När en så pass avancerad 3G-telefon kan köpas med över 80% rabatt blir det fullständig hysteri. Priset i kombination med 3s starka erbjudanden där man som kund ringer gratis inom deras nät, gör att vi säljer ut allt vi kan få tag i, säger Daniel Lindholm, Marknadsdirektör The Phone House.

Överst hittar vi dock Nokia 1100 som funnits i The Phone House butiker under hela oktober och är en enkel och bra kontantkortstelefon till lågt pris. Perfekt för de som endast ringer och smsar.

- För övrigt säljer Sony Ericssons K700 stadigt höga volymer och Sony Ericsson säljer bra trots att de för närvarande saknar en riktigt billig/enkel kontantkortstelefon under 500 kronor. Den leverantör som kan erbjuda det till jul kommer att sälja stora volymer eftersom det blir en perfekt julklapp.

"TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE

ANTAL ENHETER
(September månads placering inom parentes)

1.(4) Nokia 1100

8. Sony Ericsson Z600, inbyggd kamera
9. Nokia 5140 , stöttålig/inbyggd kamera
10. Nokia 1100

Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se

För mer information kontakta:
Daniel Lindholm, Marknadsdirektör
daniel.lindholm@phonehouse.se

Anna Bjerkelius Informationsansvarig
anna.bjerkelius@phonehouse.se

The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 12 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 2250 anställda och 63 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 250 butikerna under namnet "The Phone House".