Spa

4 500 lägenheter får ny tv-leverantör efter upphandling Svesat Choice ersätter Com Hem

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2010 15:10 CET

I höst byts tv-signalen för 4 500 lägenheter i Östersund ut. De berörda är de flesta hyresgäster hos Östersundsbostäder som idag får sina kanaler via Com Hem. Efter att Östersundsbostäder genomfört och utvärderat leverantörerna i upphandlingen kom beslutet att Svesat Choice är den mest prisvärda leverantören.

Bland annat får hushållen två nya kanaler i grundutbudet. TV400 tillkommer, dessutom byts MTV ut mot ZTV. Utöver de 4 500 berörda hushållen hos Östersundsbostäder kommer ytterligare ett antal Östersundshushåll att få möjligheten att se på tv som de vill redan till sommaren.

– Vi kommer att göra övergången så smidig som möjlig för våra hyresgäster, säger Bengt Rådman,
vd för Östersundsbostäder.

Båda parterna ser fram emot ett konstruktivt och utvecklande samarbete som skall gynna hyresgästerna
i Östersundsbostäder.
– Svesat Choice tror på frihet och strävar efter minimal inlåsning i exempelvis bidningstider. Vi har bland annat en strävan att tv-tittaren skall kunna skaffa vilka kanaler den vill, utan ytterligare krav, säger Hans Svensson, vd för Svesat Choice.

Om man som konsument idag funderar på att skaffa box för att abonnera på tv-kanaler från
Com Hem tycker Hans Svensson att man skall vänta till dess att bytet är klart.
– De digitalboxarna kommer inte att fungera i vår lösning. Ha is i magen och vänta. Vi kommer självfallet att ha intressanta introduktionserbjudanden när vi närmar oss leveransstart. Vi kommer nu att kontakta samtliga övriga fastighetsägare i Östersund för att erbjuda dem motsvarande lösning avslutar Hans.

Kontaktperson:

Hans Svensson, vd, Svesat Choice
Mobil: +46 (0)702 33 77 31
Mail: hans.svensson@spa.se

Bengt Rådman, vd, Östersundsbostäder
Mobil: +46(0) 702 293124
Mail: bengt.radman@ostersundsbostader.se

AB Svensk Programagentur - SPA har varit verksam inom kabel-tv-branschen som agent sedan 1994 och blivit en av de största på marknaden. I november 2008 förvärvade SPA företaget Svesat AB och gick då även in i operatörsrollen.  Idag får omkring 40 000 hushåll tv från Svesat Choice, Spa/Svesats digitala tv-koncept. Företaget har sitt huvudkontor i Göteborg och har omkring 30 anställda.