Switzerland Tourism - Schweiz Ambassad

4 Dalarna i nytt samarbete

Pressmeddelande   •   Sep 10, 2014 15:01 CEST

Tidigt i somras lämnade Verbier/Val de Bagnes - La Tzoumas Promotion SA samarbetet med grannorterna i det gigantiska skidsystemet 4 Vallées till följd av det dödläge som uppstod orterna emellan vid förhandlingarna inför kommande säsong,Nu meddelar Verbier/Val de Bagmes – La Tzoumas Promotion SA att man återupptar samarbetet igen.
Orterna har under sommaren fört diskussioner och kommit fram till att man istället önskar ett utökat samarbete och skrivit på en ny överenskommelse som gäller de kommande 18 åren.

Pierre-Andre Gremaud, direktör på Verbier / Val de Bagnes - La Tzoumaz Promotion SA säger;
"Vi välkomnar det positiva resultatet eftersom det här såklart är goda nyheter för oss alla.
Framför allt för skidåkarna som planerar semestra i Verbier 4 Vallées-området.
Vi ser verkligen fram emot att välkomna alla våra gäster den kommande vintern och är glada för att dessa kan fortsätta att njuta vårt stora skidområde".

I skidområdet 4 Vallées ingår förutom ovanstående orter Nendaz, Thyon och Veysonnaz och är ett av de största i Europa med 400 km pist.

Switzerland Tourism är ett offentligt bolag som arbetar med destinationsmarknadsföring för federationen Schweiz. Switzerland Tourism finns på 37 marknader runt om i hela världen. Kontoret i Stockholm arbetar med att främja turismen från hela Norden till Schweiz.