4Dialog

4Dialog rekryterar tidigare kommunalråd

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 07:59 CET

Som kommunalråd ledde Johan Magnusson Upplands Väsby till positionen som Sveriges miljöbästa kommun. Nu ska han vara med och skapa förutsättningar för en hållbar utveckling tillsammans med 4Dialog.

Johan Magnusson var centerpartistiskt kommunalråd i Upplands Väsby från valet 2006 fram tills sista juni i somras. Som kommunalråd ansvarade Magnusson för miljöfrågor, samhällsplanering och vissa näringslivsfrågor.   Nu träder han in i en ny roll, som marknadschef för det nystartade bolaget 4Dialog AB.

- Det känns som en fantastiskt rolig utmaning, säger Johan Magnusson om det nya uppdraget. Vi  är övertygade om att ett brett deltagande i samhällsutvecklingen är en drivkraft för hållbarhetsaspekterna. I 4Dialog kan jag fortsätta arbeta för en hållbar utveckling fast i en ny roll, som företagare.

4Dialog erbjuder en webbaserad plattform för att skapa virtuella 4D-modeller av städer eller stadsdelar. Utifrån modellerna kan man skapa kollaborativa 4D-miljöer för professionella aktörer, ideella organisationer, fastighetsägare, kommunala tjänstemän, kollektivtrafikhuvudmän och allmänhet som vill påverka sin framtid mot en hållbar stadsutveckling.

- Johans bakgrund i politiken är oerhört strategisk för 4Dialog, kommenterar VD Christer Lindström. Med Johan får vi en person som har lång erfarenhet av hur kommunsektorn fungerar och som har mött många människor som känner oro och maktlöshet inför samhällsutvecklingen.

4Dialogs lösning bygger på en 4D-teknik och hämtar inspiration från datorspelsvärlden och sociala nätverk samt geografisk data. Idén är att ge möjlighet för alla att se och uppleva resultatet av en tänkt förändring i stadsmiljön.

- Vi ser en enorm samhällsnytta i vår teknik, säger Johan Magnusson. Genom att ge alla människor möjlighet att se samma sak skapar vi en ny möjlighet för konstruktiva och ärliga dialog om samhällets utveckling.

För ytterligare kommentarer eller frågor kontakta Johan Magnusson, Marknadschef, 070-285 43 31 eller Christer Lindström, VD, 073-545 91 79.

Se även 4Dialogs websida

4Dialog står för kraften bakom bilden – att kunna påverka, förändra och styra utvecklingen till ett hållbart samhälle byggt på sunt nyttjande av de resurser som står oss till buds.