TelecomCity, Karlskrona

50 inspirerande föreläsare till Catwalk och DevCon

Pressmeddelande   •   Aug 27, 2012 16:38 CEST

Aktörer från IT- och telekomvärlden välkomnas att nätverka och inhämta ny kunskap av ett 50-tal inspirerande föreläsare på Catwalk och DevCon den 12-13 september .

Precis som tidigare år ligger fokus på mobila tjänster och teknikutveckling i framkant. Årets Catwalk inriktar sig på innovation och affärsutveckling och bjuder på fördjupning inom Cloud, Mobile Payment och Internet of Things. DevCon presenterar föreläsningar för utvecklare. I år bjuds det på en unik talarlista med namn och innehåll som garanterar två inspirerande dagar! Välkomna att lyssna på bla:

- Lars-Johan Jarnheimer, f.d vd:n för Comviq och Tele2: "The Mobile Operator Perspective"
- Måns Adler, grundare av Bambuser, Hyper Island: "Watching the watchers, about the democratization of live video"
- Gunnar Slott, product owner SVTPlay: "Why do we go all in for responsive design"
- David Jacoby, Kasersky Lab: "What does it mean being hacked? Vulnerabilities, intrusions, malicious code, exploits"
- Jonas Birgersson, VD Labs²: "Entrepreneurship"
- Troed Sangberg, Sony Mobile Communications: "Future of Mobile and Openness"
- Christian Jacobsen, Jayway: "Functional programming in F# -The why, what and how"

Ta del av hela programmet på länkarna nedan.
Mer information och bilder på talare kompletteras vid förfrågan.

Catwalk12 program: http://www.telecomcity.se/catwalk-devcon-12/catwalk-program/
DevCon12 program: http://www.telecomcity.se/catwalk-devcon-12/program-devcon/

TelecomCity, som finns i Karlskronaregionen är vad man i branschen kallar en ”hot spot” inom telekombranschen. Sedan mitten av nittio-talet har företagen i TelecomCity arbetat med mobila lösningar, telekommunikation och trådlösa tjänster. Det är här som IT och Telecom har blivit en internationell industri, som består av ett 50-tal branschledande företag som tillsammans har ca 5000 anställda. Här grundades Europolitan, en av de första och sedermera största mobiloperatörerna, som var med och utvecklade den svenska mobilmarknaden. Idag finns, bland många andra, Ericsson och Telenor med i gruppen, liksom en mängd innovativa produktbolag. Dessa bolag och andra gör att vi i regionen och i TelecomCity har hela telecomindustrin på plats. I nätverket ingår också Karlskrona kommun samt Blekinge Tekniska Högskola med fokus på hållbarhet och tillämpade IT.