Lernia

50 lediga jobb i Malmö - Lund

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2006 08:56 CET

Lernia Bemanning i Malmö - Lund skulle kunna anställa minst 50 personer i morgon dag. Behovet av montörer, CNC-operatörer, gjuteriarbetare och annan industriteknisk kompetens är stort.

- Trots den arbetslöshet som råder kan det vara svårt att rekrytera kompetent personal vilket gör att våra kunduppdrag ökar, säger Ann Wermelin, platschef på Lernia Bemanning i Malmö - Lund.

Lernia Bemanning i Malmö - Lund söker just nu:
• 10 montörer
• 6 CNC-operatörer
• 4 gjuteriarbetare

Dessutom söker Lernia Bemanning ett antal servicetekniker, byggnadssmeder, plåtslagare, kantpressare, maskinoperatörer, elektronikmontörer, plåtmekaniker, chaufförer med ADR, tunnplåtslagare, laserskärare och andra industriarbetare.

- Det går bra för oss och nu söker vi folk till alla nya uppdrag som vi fått. Under hösten satsar vi på en stor rekryteringskampanj, säger Ann Wermelin.

Under 2006 anställer Lernia Bemanning över 6000 personer i hela landet.
- Nästa år kommer vi också att rekrytera på tjänstemannasidan, inom produktion, kvalitet och logistik, säger Ann Wermelin.

Lernia Bemanning är ett av landets snabbast växande företag och har tidigare år utnämnts till Gasellföretag av Dagens Industri. Lernia Bemanning toppade Ahrens & Partners tillväxtlista både år 2004 och 2005. Kunderna är främst små och medelstora företag inom industri, teknik och logistik.

För mer information, vänligen kontakta:
Ann Wermelin, platschef Lernia Bemanning Malmö - Lund, tel 040-32 26 94
Thea Sterner, informatör Lernia, 08-701 65 50

Lernia Bemanning kan industri, teknik och logistik. Vi rekryterar och bemannar yrkesarbetare och tekniska tjänstemän till företag i hela Sverige. Lernia Bemanning är en del av Lernia AB. Lernia finns över hela Sverige och erbjuder kompetensförsörjning med tjänster inom bemanning, utbildning, rehabilitering och omställning till individer, företag, myndigheter och organisationer. Lernia är ett statligt ägt bolag som har 3 500 medarbetare och en omsättning på cirka 1,8 mdr 2005. Lernia har 3 000 kunder, utbildar årligen cirka 50 000 personer och hyr ut 5 000 konsulter till industriföretag. Lernia är kvalitets- och miljöcertifierat. Besök gärna www.lernia.se