RobotExperten.se

516% ökning i försäljning av Årets julklapp 2012

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2012 22:49 CET

I mitten av november kom Branschorganisationen Elektronikbranschen med ett pressmeddelande om att robotdammsugaren blir årets hårda julklapp 2012.

I pressmeddelandet skrivs: "– Utnämningen Årets hårda julklapp handlar om att identifiera en elektronisk produkt som påverkar, förändrar eller hjälper oss i vår vardag, säger Klas Elm, vd för branschorganisationen ElektronikBranschen. Robotdammsugaren är en produkt som frigör tid och hjälper människor att få ihop vardagens tidspussel."

Svenska RobotExperten.se har sålt robotdammsugare på nätet sedan 2009 och har stor erfarenhet av försäljning av robotdammsugare. RobotExperten.se vittnar om att det under hela året varit stor popularitet av robotdammsugare - men att utnämningen till årets julklapp gjorde att försäljningen ökade med 516% på samma dag. RobotExperten har aldrig vittnat om liknande ökningar i försäljningen av någon annan faktor innan.

"Vi har anpassat våra produkter efter att möta alla de behov som kan tänkas vad gäller automatisk dammsugning hemma med hjälp av en robotdammsugare. Vårt sortiment är bredare än de flesta tror ett sortiment av robotdammsugare kan vara" - säger Jesper Skov på RobotExperten.se.

Huruvida hajpen av robotdammsugare håller i sig även nästa år återstår att se, men enligt RobotExperten.se så rör det sig om en ny städkultur hemma hos svenskarna där robotdammsugaren kommer bli ett centralt moment.

GoShopping är ett danskt företag med verksamheter i Sverige, därbland RobotExperten.se som säljer robotdammsugare.