adX Search AB

55 gånger investerat kapital via sponsrade länkar!

Pressmeddelande   •   Feb 08, 2010 10:07 CET

Scientum som är ett av Sveriges största privata företag inom ungdomsvård väljer adX sökannonseringsplattform för att öka sin exponering på nätet. Man har länge haft ett behov av att driva mer trafik till sin hemsida eftersom det i sin tur genererar fler placeringar. När man nu syns hos samtliga betydande sökmotorer låter resultatet inte vänta på sig:

- "På den investering vi har gjort på sökannonsering genom adX får vi tillbaka mångdubbelt. Tittar man på vad investeringen har gjort i placeringar så rör det sig om ungefär 10 stycken per år vilket ger oss en omsättningsökning på ca 10 miljoner, säger Christer Lööv på Scientum."

Scientum investerade totalt 180 000 kronor på sökannonsering vilket alltså ger en ROAS – Return on Advertising Spend på 55 gånger investerat kapital. På adX vet man att potentialen i den egenutvecklade plattformen är mycket stor och man ser positivt på vad investeringen i sökannonsering har bidragit till för Scientum:

- "Det är alltid roligt när man så tydligt kan se vilken kundnytta en affär har haft och att ha ett ROAS på hela 55 gånger talar sitt tydliga språk att det är en lyckad affär för båda parter, avslutar Stina Andersson på adX."

För mer information kontakta:

Stina Andersson
Vice President Sales & Marketing, adX Search AB
stina.andersson@adxsearch.com
Mobil: 0739-32 18 56

Christer Lööv
Scientum
christer.loov@mac.com
Mobil: 070-850 95 15

adX Search AB är ett marknadsledande företag av kompletta lösningar för sökmotormarknadsföring och erbjuder företag en enda ingång till världsledande sökmotorer som Google, Yahoo och Bing samt större lokala sökmotorer som Eniro och Kvasir via en egenutvecklad plattform. Förutom kompletta kampanjhanteringstjänster erbjuder även adX Search AB en unik prestationsbaserad prismodell som innebär att man samtidigt som man reducerar annonskostnaderna även ökar försäljningen från sökordsannonseringen. Ledande företag inom olika branscher i Sverige och Europa har valt adX Search AB som sin samarbetspartner för sin resultatdrivna sökmotormarknadsföring.

Scientum är en organisation som representerar ett stort urval av behandlingshem och behandlingsalternativ för ungdomar i Sverige och man har verksamheter i stora delar av landet. De har allt ifrån öppenvård till specialanpassade institutioner och har möjlighet att matcha rätt insats för varje klient tack vare sin breda organisation.